Hai,
Ik (23) heb net besloten dat ik een ‘Gap-year’ neem. Dit o.a. vanwege een ieder jaar terugkerende, en vrij heftige, winterdepressie - waar ik totaal geen zin in heb. Ik wil ontdekken of ik er minder last van heb wanneer ik de zon op zoek. Ook zijn er de afgelopen tijd nogal wat dingen gebeurd die ik in alle rust wil verwerken, zonder de druk van werk/studie. (In eerste instantie althans, later iets van vrijwilligerswerk doen in de vorm van journalistiek werk, iets bij een theater of culturele instelling of iets op een kinderdagverblijf oid lijkt mij leuk).
Mijn eerste gedachte was: op naar Sydney! Lekker Engels praten én ‘bekend terrein’. Ik ben er geweest toen ik 17 was (daarna 7,5 maand in Nieuw Zeeland gezeten) en de stad/mentaliteit sprak mij erg aan. Nu ik de prijzen ging checken viel het mij toch wel wat tegen, het is er aardig prijzig. Ik had er niet echt bij stilgestaan dat er meer opties zijn, en dat ik vroeger altijd de droom had om Azië beter te leren kennen.
Mijn doel is niet om flink rond te gaan trekken, althans niet nú, aangezien ik juist de rust wat moet vinden. Wel lijkt een zgn. combinatie-ticket mij erg leuk, zodat ik meerdere plaatsen aan kan doen. (Bijv. een studententicket bij Kilroy).
Wat ik zoek is een leuke plaats waar ik mij voor een paar maanden kan settlen, waar qua cultuur en ‘strand & natuur’ genoeg te doen is, maar bovenal: waar het niet erg duur is om te leven. Veel heb ik niet nodig, maar wanneer ik ergens voor een langere tijd blijf is het denk ik prettiger een appartementje oid te huren dan steeds in een dorm te verblijven.
Ik vroeg mij af of iemand advies heeft, iets herkent in mijn verhaal misschien. Welke stad en welk land raad je aan, zowel om eens doorheen te reizen - een stop-over te maken - als om voor een paar maanden eens in te blenden.
Ik wil ongeveer van november tot mei/juni weg gaan.
Ben erg benieuwd, kom maar op!