Overweldigend..

(origineel bericht op be-more.nl)

Overweldigend…

Na een lekker ontbijtje, toast met ei, hebben we een rugzak ingepakt en zijn we gaan wandelen naar de markt. De wandeling was erg mooi. Voelde wel een beetje als in de dierentuin, je wordt ontzettend aangekeken. Eenmaal in het dorp werden we bijna meteen door iedereen aangesproken: ‘Come see my shop, come see my stuff, I make you good price, enz.’ We moesten eerst pinnen en zeiden dat ook tegen deze mensen. Eenmaal terug van de pinautomaat werden we opnieuw aangesproken, door dezelfde mensen. We liepen met ze mee naar het marktplein waar iedereen meteen begon met het plastic (tegen de regen) van hun spullen af te halen. Binnen een minuut stonden er ongeveer 30 mannen om ons heen, allemaal praten en spullen voor ons neus houden. Erg opdringerig waren ze niet eens. Niet volgens Nederlandse begrippen. Het was meer dat we moesten komen kijken naar wat ze verkochten, en niet dat we dingen ‘moesten’ kopen. Toen we vroegen om stoffen was de hele groep even snel verdwenen als ze waren gekomen. Ze rende naar hun standjes en kwamen allemaal terug met een enorme tas vol lappen stof. Overweldigend was het. Ze kregen zelfs ruzie met elkaar, omdat de een ons eerder had aangesproken dan de ander. Uiteindelijk hebben we allebei een hele mooie lap gekocht. Ik heb de mijne in 2’en geknipt, zodat ik er 2 heb. Het zag er oncomfortabel uit, maar ik moet zeggen, het zit best lekker!

(origineel bericht op be-more.nl)