(origineel bericht op be-more.nl)
Happy week!
Hallo!
Wat we van plan waren is ook werkelijkheid geworden! Zondag zijn we met de vrijwilligers die niet op weekendtrip waren met de taxi naar Durban gegaan. Heerlijk weer, de zon scheen lekker en de temperaturen waren ook top! We zijn eerst dus naar de Victoria street market geweest. Hier zijn we vorig jaar ook geweest en ik wist dus precies bij welk ‘marktkraampje’ we moesten zijn. Er is namelijk een kraam met souvenirs waar de eigenaar van de kraam veel korting geeft aan vrijwilligers van Be More J
Nadat we allemaal tassen vol souvenirs hadden ingekocht, zijn we naar Ushaka gegaan. Ushaka is een heel mooi aangekleed winkelcentrumpje met vooral veel strandartikelen en leuke restaurantjes. In 1 van die restaurants hebben we gelunched. We zaten aan een tafel met uitzicht op zee en hadden een heerlijke cocktail besteld! Wat wil je nog meer!
Nadat we gegeten hebben zijn Nathalie, een van de andere vrijwilligers, en ik naar Ushaka Marine World gegaan. Dit is een soort van dolfinarium/Aquarium. Hier zijn we gaan zwemmen met haaien! En het was weer net zo gaaf als afgelopen jaar!
Na het zwemmen met haaien hebben we nog even bij de Aquariums gekeken en daarna hebben we ons weer bij de rest aangesloten. Deed het stomme toeval zich nog voor dat net daar bij Ushaka mijn slipper kapot ging dus mocht ik nieuwe uitzoeken! J
Waarschijnlijk ligt de gemiddelde slippermaat in Zuid-Afrika iets lager dan mijn slippermaat, pas bij de allerlaatste winkel ben ik geslaagd! Slippers met de Zuid-Afrikaanse vlag it is!
Maandag was het weer tijd om aan de slag te gaan op het project. Ik had met Karen en Margot de ochtenddienst. Na een week begin je alle kinderen steeds meer te herkennen en hun namen te onthouden. Daar wordt het werken nog weer veel leuker door dan dat het al was! Doordat we de ochtenddienst hadden, konden we ’s middags mooi onze muurschildering afmaken. Dit moest ook wel want dinsdag en woensdag kwamen de Worldmappers langs om de muurschildering af te maken! Maandagavond was het weer boodschappen en uit eten tijd! Was weer erg gezellig!
Maandag op dinsdagnacht heb ik mijn avondeten van maandag er weer via dezelfde weg uitgegooid… Voelde me sowieso al niet helemaal lekker maar ik ben ook niet de enige bleek later. We zouden dinsdagochtend gesprek hebben met de Ros, de projectleidster, maar ook zei bleek ziek te zijn. Daarnaast waren ook Peter en Yvon, onze vrijwilligercoordinatoren, niet helemaal lekker. Het heerst dus een beetje.
Dinsdag en woensdag kwamen de nieuwe Worldmappers langs! Dit was voor Margot en mij ook een kleine reunie want Phelelani, onze lokale expeditieleider van vorig jaar was ook weer mee! Erg gezellig dus! Samen met de Worldmappers hebben we armbanden gemaakt, geschilderd, bomen gekapt en een schommel geplaatst.
Helaas bleek deze dagen ook dat een aantal van de adoptiekinderen ziek waren. Met adoptiebaby M. zijn ze zelfs naar het ziekenhuis gegaan en heeft het arme kind een aantal uur aan het infuus gelegen. Ook vandaag (woensdag) zijn ze nog de hele dag met ‘m in het ziekenhuis geweest. Gelukkig voel ik me al iets beter maar op zo’n moment ben je liever zelf ziek dan al die kleine kinderen.
-Sietze