in diani-beach is een overval gepleegd en daarbij een zwitser doodgeschoten
Eens te meer duidelijk dat je je hier als toerist ( of als bewoner) 's avons niet op straat moet wagen en je zeker niet moet verplaatsen op een boda boda. Jammer maar het is niet anders.
groet uit een verder zonnig en warm Diani!
Op welke campsite is dat gebeurd? En onder welke omstandigheden.Dat was nl niet geheel duidelijk uit de media berichten.
Diani bedoel je nooit of enkel s avonds geen boda boda gebruiken?
Even wat inside-information. De betreffende man is een man die hier al jaren rondhangt, dus geen toerist meer is. Hij lijkt over het algemeen onder invloed, te vinden bij Nakumatt op het terras, Ushago of Campsite. Hij weigerde zijn spullen af te geven en werd toen neergeschoten. Vorige week was het hier nog geen 50 passen van mijn huis raak bij de Mpesa-shop. Zelfde boda-boda jongens, 14uur ‘s middags. Eisten het geld van het meisje, zei dacht dat het nep-pistolen waren, dus weigerde, 2 schoten, 1in een koelkast, 1 in haar borst, overduidelijk te horen in mijn huisje. Ze werd snel weggedragen naar het ziekenhuis, maar dit mocht niet meer baten.
Mijn mening, word je overvallen, geef je spullen af.
Geen positief nieuws, maar helaas ook realiteit. Net als er op bepaalde plekken in Nederland ook groepjes criminelen zijn die overvallen plegen. Hoop dat ze toch snel gepakt worden.
Sent from my LG-P990 using Wereldwijzer
Marriette bedankt voor dit antwoord ook al omdat dit weer een weerslag heeft op de bezoekers die toch hard nodig zijn.
Het verhaal van Marriette kan ik (gedeeltelijk) bevestigen.
Ik kende hem. Het spijt me om te zeggen, maar hij was niet helemaal ‘goed’ in zijn hoofd en werd al in menig plaatsen meerdere malen buiten gegooid. Een paar dagen ervoor had hij een serieus gevecht aangegaan met de askari van Chandarana supermarkt, zomaar. En daarna luidop gezegd dat het hem eens deugd gedaan had om een Keniaan serieus op zijn bakkes te slaan.
Scheen zich ook bezig te houden met schoolmeisjes.
Laatste kan ik niet bevestigen, eerste voorval wel.
Vraag is of het wel degelijk om een ‘overval’ ging. We zullen het wel nooit weten.
‘Oog om oog, tand om tand’…
'S Avonds en 's nachts. Het ging hier om dronken Zwitserse toerist die door een bende werd overvallen nadat hij zich ontzettend had uitgesloofd om de inhoud van z’n portefeuille te laten zien. De gangsters riepen dat hij op de grond moest gaan liggen. Dat deed hij niet maar begon ze uit te schelden. Dan kent men hier geen pardon: schieten!
groet
Diani
ja je moet de problemen ook niet uitlokken door raar gedrag of met je geld of sierraden pronken
maar vlak voor deze overval/moord was er ook een overval op een zakenman !
vanaf stand naar ukunda is een binnendoor weg langs airstrip daar worden vaker
personen overvallen die in ukunda wonen en werk of zaken hebben gedaan in diani beach
en hoe zit het dan met die overval met dode in ukunda op m-pesa shop
daar is een vrouw doodgeshoten door zelfde bende ?
ook een jaar geleden was er een overval met schoten op m-pesa in kona musa
Trudi als het laaste het geval is dan is er samen met de agressie dan denk ik dat de overval een opzetje was.
Want naar ik heb gehoord is er nu aan de kust een andere regeling wat betreft sextoerisme de mensen zijn het wel een beetje zat en het zelfde geluid hoor je hier in Nairobi en special in NBC over toeristen die de beest uithangen en denken dat met geld alles te koop is.
Ja Keeska, jammer genoeg hebben wij (iedereen die hem hier sinds lange tijd kent) hierover dezelfde mening. Plus het feit dat hij sociaal sowieso niet echt ‘normaal’ fungeerde…
Trudi deze mensen fungeren over het algemeen niet normal special die voor hun laten we het maar bij de naam noemen voor hun sexuele genoegens hierheen komen.
Vergeet niet dat Kenya in de wereld op dat gebied ook een naam heft gecreeerd net als Brazilie en Thailand en deze landen geven nu behoorlijke straffen voor deze zaken en Kenya is nog niet zover dus komen deze verknipte figuren naar Kenya.
Dit soor figuren ongeacht kleur of ras zijn een schande voor de maatschappij en wanneer ze blank zijn verpesten ze onze naam. Denk maar aan het schandaal met de honden wat uitgebreid in het nieuws was.
Mijn ervaring is dat als je je normal gedraagt en de mensen en cultuur respecteerd je geen problemne heb.
Helemaal met je eens, Keeska, zolang je je ‘normaal’ gedraagt en elke cultuur en elke nationaliteit respecteert, heb je normaal gezien weinig tot geen problemen hier.
Met ‘niet goed in zijn hoofd’ bedoelde ik eigenlijk dat hij een zwaar hersenletsel had ten gevolge van een zwaar ongeluk een paar jaar geleden. Anyway, het doet er niet toe. Gedraag je zoals het hoort, iedereen heeft zijn positieve en negatieve kanten dat valt niet te betwisten, want we zijn nog altijd in een ‘vreemd’ land, dus moet je je aanpassen. Vind ik.
Ik verbaas me altijd over de reacties van diverse mensen als er weer eens een negatief artikel over Kenya in de pers verschijnt.
Wanneer ik een Nl of B pers artikel wat negatief is over Kenya lees dan prober ik meestal via een ingezonden reactie een beetje te nuanceren maar helaas worden deze reacties meestal niet geplaatst.
Nu volg ik ook het nieuws in NL en B. via het internet en kwam toevallig vanmorgen de volgende website tegen.
http://www.parool.nl/parool/nl/7/MISDAAD/index.
Na het lezen van de diverse artikelen denk ik dat het leven hier nog niet zo slecht is o.a. dat je meer dan 24 uur dood kan zijn voordat iemand dat weet. Dat komt hier in Kenya bij mijn weten niet zo vlug voor maar is in Amsterdam een normal verschijnsel blijkt uit een artikel.
En dan de misdaad Nairobi is in bevolkings aantal ongeveer 4x Amsterdamwat dus zou kunnen betekenen dat wanneer A.Dam de zelfde groote zou hebben dat ook de misdaad nogal wat groter zou zijn.
En dit alleen A.dam wat met de rest van de grote steden in NL en B.
Groeten Keeska
-
-
- Updated - - -
-
Ik verbaas me altijd over de reacties van diverse mensen als er weer eens een negatief artikel over Kenya in de pers verschijnt.
Wanneer ik een Nl of B pers artikel wat negatief is over Kenya lees dan prober ik meestal via een ingezonden reactie een beetje te nuanceren maar helaas worden deze reacties meestal niet geplaatst.
Nu volg ik ook het nieuws in NL en B. via het internet en kwam toevallig vanmorgen de volgende website tegen.
Na het lezen van de diverse artikelen denk ik dat het leven hier nog niet zo slecht is o.a. dat je meer dan 24 uur dood kan zijn voordat iemand dat weet. Dat komt hier in Kenya bij mijn weten niet zo vlug voor maar is in Amsterdam een normal verschijnsel blijkt uit een artikel.
En dan de misdaad Nairobi is in bevolkings aantal ongeveer 4x Amsterdamwat dus zou kunnen betekenen dat wanneer A.Dam de zelfde groote zou hebben dat ook de misdaad nogal wat groter zou zijn.
Groeten Keeska
-
-
- Updated - - -
-
Groeten Keeska
-
-
- Updated - - -
-
Groeten Keeska
soms ben je wat overactief om Kenia te verdedigen ,Keeska , 4 keer is wat van het goede teveel ! (grapje)
Ik ben een maandje geleden ook overvallen, gewoon in de matatu, Shanzu stage (noord kust) op klaarlichte dag door een andere matatuchauffeur.
De daders, twee matatuchauffeurs en een tout hebben 1 tot 3 jaar celstraf gekregen en ik heb na een achtervolging gelukkig mijn geld terug.
Het is gewoon een feit dat de financiele situatie voor vooral de armste Kenianen veel slechter is geworden.
En dat klinkt door in criminalitieit …
Bij ons aan de Noordkust is er nog niets verontrustends met de piki-piki’s (*ze noemen ze tegenwoordig vaak bodaboda, maar dat zijn fietsen met een kussentje)
*Of bedoelde je dat ook voor 's avonds ?
ik dacht dat die vraag al op nr 4 van dit topic gesteld is :foto:
Tijl sorry het was een foutje via het network ik prober de zaak te relativeren en niet alleen Kenya tegenover NL en B maar ook hier in Kenya NL en B tege
Beide kanten hebben hun voor en nadelen alleen vind ik dat de nadelen van Kenya meer naar voren komen tegenover de nadelen ban NL en B.
wist je ook dat je berichtjes nog aan te passen zijn enkele minuten na de posting? Soms goed als jij (en ik ook ) controleert op spelfouten of nog van gedacht verandert tijdens het herlezen van je bericht.Onderaan blijft tijdelijk een link staan om aan te passen.