@Jenny:
Adres:
Terminal Baru Mengwi
Bus Station
Mengwitani, Tabanan, Tabanan, Bali
bron (foursquare)
thebalidaily.com, dit bericht is van 2012, echter de situatie is nog hetzelfde
Toppie, dank!
Naar mijn ervaring weet ik dat er geen taxi’s staan aan de ferry in Bali , althans drie jaar geleden toch niet , spreek best af met andere op de ferry om samen een bus te nemen en de prijs te drukken .
Veel plezier !
Op 22-03-2011 11:18
schreef paulana op forum.indahnesia.com
Beste SanderBali,
Ik woon hier al een jaar of 9, eerst met normaal visum wat we iedere maand of 2 maanden moesten verlengen in Singaraja. Van Candidasa een hele rit en vooral met slecht weer. Vanaf 2005 hebben wij kitas lansia dat houdt in dat je 1 x per jaar moet verlengen dat kan tot de 6de kitas wil of kan je geen kitap gaat de hele procedure van voren af aan beginnen.
Bovenstaande kwam ik tegen met mijn zoektocht naar KITAP
Paulana en Koos2 zijn net mensen die weleens een steekje laten vallen en daar volledig begrip voor tonen
[quote=“koos_2, post:24, topic:109616”]
Op 22-03-2011 11:18
schreef paulana op forum.indahnesia.com
Beste SanderBali,
Zullen we het daar maar op houden dan, bij mij is er teveel gebeurd het afgelopen jaar.
Groet Paulana
Kadek ,
Die perama bussen , hebben die een specifieke standplaats in Gilimanuk ?
hebben ze een bepaalde frequentie ? om het uur ?
alvast bedankt ,
geert,
Perama verzorgt alleen vervoer voor mensen die met hen naar de Bromo of Ijen gaan, er is geen shuttle van Perama tussen Gilimanuk en elders op Bali.
Wel rijden er lokale bussen, maar die rijden pas als ze vol zijn/als er genoeg betaald wordt.
Jenny ,
bedankt voor de info !
heb je enig idee van wat een rit tussen Gilimanuk & Lovina mag/kan kosten ?
groeten ,Geert,
Met een beetje pech zit je aan 500.000 rp per voertuig. Wat je betaalt hangt af van hoe goed je kan afdingen.
Jenny ,
ik bedoelde natuurlijk met een lokale bus …
en nog totaal iets anders … al een tijd , wellicht reeds sedert de vernieuwde lay-out heb ik op het forum
veel blanco-velden , die ik niet kan lezen ??? plots kan er dan opeens toch een tekst staan …???
wel vervelend …ook bij het reageren zie ik aanvankelijk mijn eigen tekst niet staan ?
hebben jullie ook dit probleem ?
groeten ,geert,
Met oudere versies van IE heb ik dat ook. Onder aan de pagina is een menu waarbij je de layout van de pagina op de mobiele versie kan zetten, dat werkt.
Jenny ,
bedankt voor de tip …hopelijk werkt dat bij mij ook !
ondertussen heb ik ook eens door "Jenny’s reisverhalen " gebladerd …¨leest vlot , mooi geïllustreerd , en bruikbaar !
groeten , Geert,
Heeft iemand ervaring met het oversteken in een huurauto?
Zorg ervoor dat je het ORGINELE STNK (kenteken bewijs ) en een huurcontract krijgt van de verhuurder,
anders kan je de oversteek wel vergeten.
Ik neem aan dat je een auto huurt zonder chauffeur.
Paspoort en internationaal rijbewijs natuurlijk ook bij je hebben
Oversteek Ketapang(Banyuwangi) naar Bali krijg je te maken met extra controle.
Naam en Verblijfplaats wordt op een formulier vermeld die ingevuld wordt door een beambte bij de ingang.Maak het je makkelijk en geef ff een kopie van je paspoort af.
Krijg je direct terug van de beambte ,tegelijk met het formulier.
Hierna ga je een ticket kopen en geef je het formulier daar ook af
Succes.
Koos - Banyuwangi
Bedankt Koos, muttige tips.