Overstappen in Parijs

Wij vliegen in januari van Amsterdam naar Argentinië met een overstap in Parijs Charles de Gaulle.
Aankomst CdG terminal F 21.45u, check in terminal E sluit om 22.20u! Dus slechts 35 minuten om van terminal F naar terminal E te geraken. Is dit te doen??? Graag tips van ervaren Charles de Gaulle passanten.

Hoi Andien,welkom op wereldwijzer!
Nou ik ben al eens een keer via een stop van 2 uur in Charles de Gaulle overgestapt naar een ander vliegtoestel.
Vind 35 minuten maar scherp,wat als het toestel uit Amsterdam met vertraging aankomt in Parijs? dan ben je misschien je volgende vlucht naar Argentinie kwijt.
Vertrekt er geen vroegere vlucht naar Parijs,Andien?
In iedergeval kan je altijd een berichtje posten op het Frankrijk Forum alsook op het Ervaringen met luchthavens forum hier op wereldwijzer!
Succ6 nog met je voorbereidingen,Andien!
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.

Er circuleren veel wilde verhalen over CDG (slechte signalisatie, …), maar, mits wat voorbereiding, valt dat in de praktijk best mee.

CDG telt 3 terminals : 1, 2 en 3. Terminal 2 is onderverdeeld in terminals 2A tm 2G.

Je bedoelt dus wellicht overstappen van terminal 2F naar terminal 2E (met satellietbuildings K, L en M). 2F en 2E liggen tegenover elkaar. Mag dus, normaliter geen probleem zijn.

Zie schema van terminal 2.

Zie vooropgestelde connectietijden : van 20 to 30 minuten, inclusief (paspoort- en) securitycontrole. Wij deden er telkens minder lang over.

Vast een fijne Argentinïe-reis toegewenst !

Hartelijk dank voor uw reactie!!
Groet, Andien

Hoe kan ik erachter komen bij welke port, K, L, of M van Terminal 2E we moeten zijn voor de aansluiting naar Buenos Aires?

Ik vermoed dat je met KLM/AF vliegt ?
Zo ja, dan kan je vooraf al, vanaf 30 uren vóór vertrek, online inchecken voor beide vluchten.

• Satelliet en gate vanwaar de vlucht naar Buenos Aires vertrekt worden (meestal toch) vermeld op je boarding pass.
  • Op de vlucht van Amsterdam naar Paris CDG wordt kort voor aankomst eveneens aangegeven van welke gate de respectieve connectievluchten vertrekken.
  • En tot slot moet je sowieso, ter controle, meteen na aankomst in CDG de monitors erop raadplegen.

Inmiddels ben ik door diverse mensen gerustgesteld, dus ik ga er vanuit dat we op CdG wel op tijd bij de juiste gate terecht zullen komen. En natuurlijk ga ik zodra dat kan online inchecken, zodat we goed voorbereid zijn op een eventuele snelwandeling… Allemaal bedankt voor de reacties. Ik ga nog eens verder kijken of er meer interessants op de verschillende fora te vinden zijn.