In juli 2009 vlieg ik met Air France naar Bangkok.
Het ticket heb ik gekocht op de KLM website. De verdere afhandeling gebeurt dan ook met KLM.
Echter, aan de telefoon bood men mij enkel de tijdstippen aan die op de website van KLM standaard stonden. Pas bij het mij zorgen maken achteraf over de korte overstaptijd, zag ik dat je kunt opteren voor ‘Alle vertrektijden’ op de KLM website. Er vertrekken uiteraard vele TGV’s per dag en er zitten er nog enkele bij aan dezelfde prijs. Totaal is overigens 899,57 EUR
Nu heb ik 1 uur en 34 minuten de tijd om over te stappen in Parijs CDG (Aankomst 17.46 en vertrek 19.20 uur).
Het is een bijzonder drukke luchthaven. De Air France vluchten schijnen wel te vertrekken vanuit terminal F2. Deze ligt naast het station waar de TGV aankomt.
Doch ik moet dan wellicht nog altijd inchecken en mijn bagage afgeven. Ik zal, denk ik, nog geen boarding pass krijgen van Parijs naar Bangkok in België.
Dus dit wil zeggen dat ik 1) de chek in row nog moet zoeken, 2) in de rij moet staan terwijl de check in ongeveer 1 uur vóór de vlucht sluit, 3) door de paspoortcontrole moet, 4) door de security moet, 5) nog een weg moet wandelen naar de boarding gate waar op een bepaald tijdstip geen passagiers op het vliegtuig meer toegelaten worden (hoeveel tijd op voorhand is dat ook alweer?).
In totaal heb ik een 20 minuten tijd om de check in row te vinden en dan opnieuw een 35 minuten om aan de boarding gate te raken.
Weet iemand of dit doenbaar is?
Mijn ticket is wijzigbaar voor 100 EUR per route maar dit betalen voor enkel het TGV ticket vind ik not done. Temeer omdat bij de telefonische boeking geen alternatieve TGV-ritten ter info gegeven werden.
Dank voor uw inbreng!