Vanuit Amsterdam naar São Paulo met overstap op Parijs-Charles de Gaulle

Volgende maand vlieg ik naar São Paulo met overstap in Parijs-Charles de gaulle.
Heeft iemand ervaring hoe deze overstap verloopt, ook met bagage etc?
Ik heb namelijk een overstaptijd van 1 uur en 35 minuten en ben benieuwd of dit genoeg gaat zijn.
Op de website van Charles de Gaulle zag ik dat het vliegtuig vanuit Amsterdam aankomt in terminal 2F en het vliegtuig naar São Paulo vertrekt uit terminal 2E en dat minimale overstaptijd van een uur voldoende is binnen dezelfde terminal.

Kijk uit naar jullie reacties!

Er doen veel wilde verhalen de ronde over Parijs CDG (slechte signalisatie, …), maar in de praktijk valt dat best mee.

Terminals 2F en 2E (met satellietbuildings K, L en M) liggen tegenover elkaar.
Zie schema van terminal 2 en vooropgestelde connectietijden 2F-2E : 20 à 30 minuten al naargelang satelliet.

Wij deden er in werkelijkheid minder lang over.

Je ruimbagage wordt ingecheckt op Schiphol en wordt automatisch naar je eindbestemming São Paulo doorgelabeld

Vast een fijne Brazilië-reis toegewenst !

1 like

CDG is een complete ramp als je van terminal 1 naar terminal 2 moet, of v.v.
Dat staat namelijk helemaal niet aangegeven. Niet eens slecht, helemaal NIET.

Maar ik spreek wel over een jaar of 10 geleden, wie weet is het nu eindelijk beter :slight_smile:

Heel erg bedankt voor de reactie LineC! :slight_smile: Dit stelt me weer iets gerust om te horen dat het ook inderdaad goed kan gaan met overstappen in Parijs. Zeker, er kan altijd iets misgaan, maar nu weet ik dat er ook een grote kans is dat ik de aansluiting kan halen in 1,5 uur!
Ook super bedankt voor de plattegrond en het schema! Deze zijn inderdaad erg handig bij de voorbereiding!

• Updated - - -

Bedankt voor je reactie! Ik hoef waarschijnlijk gelukkig niet van terminal te wisselen en blijf binnen terminal 2. Hopelijk staan hier wel aagegeven waar ik heen moet. Met de plattegrond en de link van LineC ben ik al een heel eind op weg hoop ik! :wink:

Het was anderhalf jaar geleden ('s avonds) geen enkel probleem. Wij liepen met de stroom mee en op bepaalde punten stond ook nog een mannetje om de weg te wijzen. Het was wel een flinke wandeling, maar er was tijd in overvloed.