Wie heeft info over overstappen op vliegveld charles de gaulle. Ik heb iets meer dan een uur overstaptijd. Is dat voldoende?
Dat is afhankelijk van waar je komt en waar je vervolgens naartoe gaat, maar het is behoorlijk groot en m.i. erg onoverzichtelijk.
Dit vliegveld staat voor mij met stip op één als meest inefficiënte vliegveld van Europa. Lange rijen, weinig balies open en onvriendelijk personeel. Slechte informatieborden, vaak alleen in het Frans.
Ik moet overstappen naar een vlucht naar Hong Kong en daar heb ik weer een overstap naar een vlucht naar Auckland. Is dus niet handig als ik in Parijs mijn aansluiting mis. Ik heb de vlucht nog niet geboekt. Zo te horen kan ik toch maar beter cdg vermijden!
Als je je ticket(s) in 1x boekt is er niet direct wat aan de hand en is de vliegmaatschappij aan zet bij afwijkende tijden. Ik vlieg dit jaar ook via CDG, maar naar Madagascar is het haast onvermijdelijk…
De vraag is of je er zin in hebt. Je hebt bij vertraging bepaalde rechten, maar het kán heel vervelend zijn als je je bagage niet hebt bij aankomst omdat jij wel het vliegtuig hebt gehaald, maar je tas met de volgende vlucht mee gaat. Of dat je uren op een vliegveld moet hangen met een paar schamele lunchbonnen.
(En ondanks dat het nu best aanlokkelijk klinkt om 600 euro te krijgen omdat mijn vlucht vertraagd is, toch zijn er momenten dat ik moet ben en naar huis wil en dat geld me niks kan schelen…)
Ik ken dat van afgelopen jaar, wat idd vervelend was.
Ik doelde meer op haar vraag qua tijd bij overstappen op CDG, waarbij het vliegtuig van de volgende vlucht met een 1 ticket constructie niet snel zonder jou zal vertrekken.
ik zou me inderdaad niet echt zorgen maken of ik het vliegtuig zou halen, maar wél of m’n bagage mee komt.
Mocht je bagage overigens op de terugweg vertraagd zijn, dan heeft aviapartner een prima (gratis) bezorgservice. Binnen de randstad meestal dezelfde dag nog, buiten de randstad een dagje later.