(origineel bericht op be-more.nl)
Overspoeld door kinderen
Woensdag was het de vrijwilligersdag, samen met Laura, onze regiocoördinator zijn we 4 projecten in PE gaan bezoeken, waaronder ook Thamsanqa.
Erg interessant om eens te zien wat er allemaal gebeurd bij de andere projecten. Zo zijn we ook bij Itemba gaan kijken, hier werken een stel meiden waar ik mee in huis woon. Dit project is een dagopvang voor gehandicapten kinderen. Super leuk om gezien te hebben, wel heftig om te weten is dat de opvang tot de 18 jaar is, en waar de kinderen daarna terecht komen. . . .
Als laatste zijn we gaan kijken bij Thamsanqa, Laura en ik hebben onze huisgenootjes dus kunnen laten zien wat wij allemaal uitspoken doordeweeks. Ik had mijn huisgenoten al veel verteld over Alili, het meisje die toch wel een beetje mijn hartje gestolen heeft en echt mijn maatje is… Oftewel MUNNE MAAT! Dit kan madame dan ook zeggen, mijn huisgenoten waren er erg benieuwd naar, en mee dat we binnen kwamen hoorde we haar al aankomen… ‘MUNNU MAAAAAT!’ Filmpjes op facebook zetten duurt veel te lang jammergenoeg dus als ik weer terug ben zullen jullie vast en zeker een filmpje van haar zien!
's Avonds zijn Sanne, Laura, Sigrid, Lonneke en ik uit eten geweest met Peter & Daphne, was erg gezellig! En Peter kan zo mooi vertellen, ik probeer altijd wat dingen te onthouden van wat ie zegt zodat ik dat kan opschrijven… Nou, je hebt zo een boek vol!
Tijdens het eten was er een raar momentje, Peter zat zo te vertellen, ik heb er niks van kunnen volgen, ik kon alleen maar kijken en beseffen dat ik ECHT in Zuid-Afrika ben!
Wat een topavond!
Vandaag voor de eerste keer samen met Laura naar Motherwell gereden, wij zijn wel even trotst geweest op onszelf! Laura bij de creche afgezet en ik ben terug gereden naar de supermarkt, het was weer boodschappendag voor Thamsanqa vandaag. Samen met Roos en Elwin boodschappen gedaan, weer 3 karre vol! Alle boodschappen weer bij de huisjes gedropt en toen kwam Elwin met een geweldig idee! We gaan de kinderen ophalen van school!
Roos, Laura, Elwin en ik zijn gewoon het schoolplein opgelopen en Elwin waarschuwde ons al: ‘Als dalijk de school uit is komen alle kinderen op je afgestormd en voordat je het weet moet je ze van je afslaan!’
Ja tuurlijk, dacht ik… Nouuu Laura en ik hebben het geweten!!! Ik had weet ik veel hoeveel kinderen aan me hangen, ik moest mezelf aan de muur vasthouden om niet om te vallen! We waren een grote attractie, ook vanwege onze zachte haren, vooral Laura d’r blonde haar was erg bijzonder en natuurlijk ons onze huidskleur! Maar het was super lachen! Check de foto’s op facebook maar, dan zie je wat ik bedoel! Om ze een beetje te kalmeren heb ik ‘in de manenschijn’ voor ze gezongen, stond ik dan alleen met die stomme gebaren, ze keken me ook echt zo aan van, het zal wel! Daarna hebben ze voor mij een liedje gezongen, moet je even nagaan dat er rond de 25 kinderen om je heen staan en een liedje zingen voor je, kippenvel! Na het liedje werd ik weer als klimrek gebruikt en daar had ik het wel even mee gehad, dus heb ik ze allemaal op een rij gezet en zijn we in de polonaise het schoolplein rondgelopen tot de uitgang, en toen ben ik gevlucht!! Dacht ik. . . De kinderen hebben ons achtervolgd tot het huisje van Lulama, waar we de laatste boodschapen nog af moesten geven. Lulama heeft ons bevrijd en de kinderen naar huis gestuurd! Dit vergeet ik nooooooit meer, wat een geweldige ervaring!
Nu alweer weekend, en daar hebben Willemieke, Roos, Sanne en ik vanmiddag even op geproost met een milkshake!
De plannen voor het weekend… Morgen eest uitslapen, 's middags naar Seaview Lion Park en naar Kragga Kamme Game park… Zaterdagochtend naar Addo Elephant Park (zoek via google maar even wat het allemaal is :-P) 's middags zijn we van plan te gaan lunchen aan zee, 's avonds op stap en zondag shop en strand dag!
Dan kan daarna onze laatste werkweek beginnen… Maa aftellen, dat doen we nog niet, nog laaaaaange niet!
Fijn weekend allemaal XX