Overnachtingen en zelf koken

Beste reisgenoten,

Mijn vriend en ik willen in de zomer van 2015 voor ongeveer drie weken naar Costa Rica gaan.
Wij zijn allebei niet zulke uit eten types, en vinden het een stuk ‘leuker’ om zelf te koken.
Nu heeft mijn vriend een baan maar ben ik nog student, dus ik moet enigszins wel een beetje op mijn geld letten.

Mijn vraag is of iemand weet hoe het precies zit met zelf koken? Kan dit altijd? Of kan dit alleen maar bij appartementen waar een keuken bij zit?

Een andere vraag is hoe het met supermarkten is, zijn er veel supermarkten, zijn de prijzen met Nederland te vergelijken en que assortiment?

Hopelijk kunnen jullie ons helpen, bedankt alvast

Je kunt alleen zelf koken als je verblijf een keukentje heeft. De meeste hotelkamers hebben dit niet.
De supermarktprijzen zijn te vergelijken met Nederland. Fruit is wat goedkoper.
Ook heb je verschillen in supermerkten. Pali is de goedkoopste. Je kunt ook inkopen doen
bij een pulperia. Een klein winkeltje. Ook zijn de slager en de bakker goedkoper dan de supermarkt.
Over het algemeen is het goedkoper uit te eten als zelf koken. Indien je bij Costaricaanse soda´s eet.
Je neemt dan een zogenaamde casado. Dit is een hoofdgerecht met kip,vlees of vis met groente en rijst.

Johan
www.costaricaopmaat.nl

Als je in hostels verblijft kun je zelf koken. Wij zijn 2.5 maand in cr geweest en bijna altijd hotels overnacht, daar zijn gemeenschappelijke keukens. Wij hebben zelf dan ook regelmatig gekookt. Uiteraard kun je boodschappen zo duur maken als je zelf wilt. Als het geïmporteerd is het duurder. Lokaal eten is goedkoper en wij hebben het daardoor niet als extreem duur ervaren…

Via Wereldwijzer app

het ontbijt in Costa Rica bestaat traditioneel uit rijst met bonen, het traditionele middageten zal ook vrijwel altijd rijst met bonen bevatten en ook s avonds zijn rijst en bonen van de partij. Maar macaroni en spagetti is in elke supermarkt te koop, hoofdvoedsel van veel backpackers. Er zijn diverse websites met adressen voor backpakers -hostels.
Entree natuurparken gaan binnenkort in veel gevallen omhoog naar $15 p.p.
Met de bus reizen is relatief goedkoop: thebusschedule.com
veel plezier in Costa Rica!

Otto
www.elmonofeliz.com

Via Wereldwijzer app

Bedankt voor de tips:)

Ik wilde geen ander forum openen dus stuur het bericht maar hier, ik had nog een vraag.

Echter nog een vraag over het huren van een auto, we willen een auto huren alleen willen eerst naar tortuguero gaan. Nu zag ik dat je via de boot over gaat en je auto moet laten staan. Aangezien die auto gehuurd is heb ik een aantal vragen:

1. Waar kan je precies parkeren?
  2. Wat zijn de boot tijden?
  3. Hoeveel kost dit?
  4. Is dit bewaakt / veilig? Waarschijnlijk wel want meerdere mensen doen dit waarschijnlijk.

Of is het mogelijk om met een bus van San Jose naar toruguero te gaan en weer terug naar San Jose, zo ja wat zijn hier ongeveer de kosten en reistijd voor?

Bedankt alvast

je kunt parkeren in La Pavona, kosten parkeren $10 per nacht, boottocht kost $3 p/p De publieke boot vertrekt rond 8:00 - 13:00 en 16:00
parkeerplaats is bewaakt. Met de bus kun je vanaf het Caribic busstation in San José de bus naar Guapiles nemen $5 p/p en vanaf daar naar Cariari / La Pavona $ 3 p/p . Eventueel kun je je huurauto dus oppikken in Guapiles daarvoor hoef je dus niet voor terug naar San josé, dit kan je 2 dagen autohuur schelen. Wat betreft koken. Op veel plekken kan men dus niet koken en schrik niet van de prijzen in de supermarkt. Veel artikelen zijn zelfs duurder dan in Nederland. Voor een kleine $6 dollar ( dat ben je ook kwijt aan boodschappen ) kun je in een Soda prima eten.

Henk en Carolien

Sarapiqui

bedankt:)