Overnachting met Kerst van tevoren reserveren?

We komen 24 december aan in Cuiaba. Vanaf daar gaan we 3 weken met onze kinderen (10 en 8) rondreizen met een huurauto. Is het verstandig om vanwege Kerst de eerste paar nachten een hotel te reserveren of zal dit ter plaatse geen probleem geven.
We willen het liefst de eerste nacht(en) verblijven in Chapada dos Guimaraes, wie heeft er tips voor ons?

Ik heb geen ervaring met Brazilië en kan dus niet helemaal antwoord op jouw vraag geven, maar heb in Australië wel ervaren dat we voor de kerstdagen echt iets moesten boeken. Anders betaalden we echt de hoofdprijs en heel veel was al vol. Ik ben benieuwd naar de ervaringen in Brazilië, want ga er zelf ook heen, dus blijf deze volgen :slight_smile:

Vooral in toeristische gebieden zou ik vantevoren boeken met de feestdagen. Het is dan ook zomervakantie voor de Brazilianen…

Veel Brazilianen trekken er op uit met de kerst, aan de kust maar ik neem aan, ook in het binnenland. Het is altijd aan te raden om te reserveren voor kerst / oud op nieuwjaar. Normaal gesproken zit alles vol waar (Braziliaanse) toeristen komen. Reken op een verdubbeling van de prijzen in die periode. Prettige reis…

Zou het in Cuiaba vol zitten met de Kerst? Volgens mij vluchten alle cuiabanen dan juist naar minder hete oorden…

Bedankt voor de reacties! Omdat we liever niet in de stad Cuiaba willen verblijven, maar in Chapada dos Guimaraes, hebben we de eerste nachten toch maar even vastgelegd.

ja dat is dan wel slim, want omdat Chapada 700 meter hoger ligt is dat een stuk koeler, ehh minder heet dan Cuiaba zelf en is een geliefde uitvalsplek voor de cuiabanen.