Overnachten Seoel

Beste mensen,

Vrijdag 24/04 vlieg ik naar Seoel. Weet iemand wellicht een leuke plek om te overnachten? Ik reis alleen en stel niet al te hoge eisen.
Wel wil ik graag een eigen kamer. Het zou mooi zijn als het hotel/hostel in een leuke wijk ligt. Liefst een beetje centraal.
Ik hoor graag van jullie!

Lees het nu pas… Als je jong bent dan zou ik Kimchee Guesthouse vestiging Hongdae (levendige universiteits/uitgaanswijk) aanbevelen. Hopelijk heb je iets leuks kunnen vinden.

Hongdae lijkt me inderdaad ook een prima wijk om te verbleven, vooral 's avonds lekker levendig, maar wel ietwat buiten centraal Seoul. Maar met het goede metronetwerk is dat op zich geen enkel probleem.

Zelf ben ik twee keer in de buurt van metrohalte Jongno 5-ga verbleven (Hotel Lees en Amiga Hotel, beiden eenvoudig maar goed), lekker centraal met veel bezienswaardigheden binnen loopafstand. De laatste keer zat ik net iets verderop bij Dongdaemun (I Love Dongdaemun Hostel, was wel héél erg simpel), een buurt die vooral draait om kledinghandel. Het leuke daarvan is dat het juist 's avonds en 's nachts helemaal tot leven komt. Overdag is het vooral groothandel maar 's avonds laat als iedereen is uitgewerkt verandert het in een grote, levendige straatmarkt die tot in de ochtend doorgaat.

Voor het idee, dit soort openingstijden kom je bij de winkels daar tegen:

Voor de duidelijkheid: 12.00 AM is middernacht…

Kimchee is het geworden. Het is een leuke plek. Dank nog voor je reactie.

      • Updated - - -

Het is Kimchee hostel in Hondae geworden. Erg leuke plek. Dank voor je reactie.