Overstap van 20 uur in Zuid Korea

Wij zijn een vlucht aan het plannen en zien nu dat we een overstap moeten maken op Incheon Vliegveld. De overstap is 20 uur. Aankomst ongeveer 19:00 uur en de volgende dag vertrekken we weer om 14:00 uur.

Wie heeft er tips om dit in te vullen? Hotel en welk bezienswaardigheid?
Voorkeur om vanaf het vliegveld rechtstreeks naar een halte te gaan en dan het hotel in. Is het 's avonds veilig en goed verblijven in het openbaar vervoer?

Al je er het meeste van wilt maken: zoek iets in de buurt van Dongdaemun. Niet ver van het centrum van Seoul met z’n bezienswaardigheden (al heb je daar gezien de vluchttijden toch niks aan), maar die buurt draait geheel om de gelijknamige markt. En het leuke van die markt: die komt juist 's nachts pas echt tot leven: overdag is het vooral groothandel, 's avonds en 's nachts komen de klanten. Er zijn ook volop eetstalletjes en ook de restaurants in de grotere winkels blijven vaak de hele nacht open. De wijk is makkelijk per metro te bereiken (1 overstap vanuit de vliegveldtrein) en er zitten diverse hotels en hostels.

Maar mocht je vooral even een goede hotelovernachting willen, dan vraag ik me af of het echt zin heeft helemaal naar Seoul af te reizen. Dan zou je wellicht beter kunnen kijken of je iets direct bij het vliegveld of anders wellicht in Incheon kan vinden.

Wij hebben contact opgenomen met Korean Air en hebben een layover / overstap hotel aangeboden gekregen voor de nacht.
Heeft iemand een idee welke hotels Korean Air gebruikt? Ik heb iets gelezen over Hyatt maar verwacht daar niet te belanden. Korean air kon dit nog niet melden aan mij.