Hoi iedereen!
03 Juli vertrek ik naar Zuid-Korea met mijn vriend, dit omdat mijn beste vriendin daar sinds 2 jaar woont.
We willen haar niet alleen opzoeken maar we willen natuurlijk ook reizen!
Mijn vriend & ik zijn al redelijke ervaren backpackers (Door Peru, Bolivia, Chili, Marokko, Thailand & Maleisie gereist)
Maar over Zuid-Korea kunnen we niet echt veel informatie vinden…
Mijn vraag aan jullie is kennen jullie een backpackers hostel/guesthouse die aan de Cheonggyecheon Stream ligt?
En ik heb al een aantal plaatsen gevonden waar we naar toe willen reizen maar kennen jullie nog meer mooie plekken? (We houden niet persee van cultuur maar wel heel erg van natuur)
Dit zijn de plekken waar we heen zouden willen gaan:
Pretpark Everland
Gyeongju
Cheju Island
Dadohae nationale marine park
Geumsan Boriam Temple
Namhansanseong Fortress
Wat betreft ho(s)tels direct aan Cheonggyecheon, ik kan niet met zekerheid zeggen dat die er niet zijn, maar veel zijn het er volgens mij niet. Echter, net iets noordelijker daarvan in de straatjes vanuit de Jong-ro zitten wel volop hotels en motels in de lagere prijsklassen. Geen hele specifieke tips, maar als je op de kaartjes van de bekende boekingssites zoekt moet je zeker iets kunnen vinden. De laatste keer heb ik overigens in de buurt van Dongdaemun gezeten, dat heeft ook zo z’n charme omdat dat een echte 24-uurs buurt is, juist 's nachts komt dat echt tot leven.
Een mooi natuurgebied wat makkelijk per metro vanuit Seoul te bereiken is is Bukhansan, in het begin mega-toeristisch, maar hoe verder je komt hoe minder dat wordt. En na een aardige klim heb je dan een indrukwekkend uitzocht over de enorme stad.
Verder ben ik juist meer van de cultuur dan natuur, dus kan ik je verder niet echt helpen. Wel vind ik Gyeongju toch eigenlijk wel een must vanwege alle historische bezienswaardigheden, maar je kan daar door de omgeving ook lekker fietsen.