Wij willen vanuit Vinh Long naar eiland An Binh voor overnachting bij Vietnamees gezin. Iemand een idee?
Hoi,
Nou nog geen antwoorden van mensen die er geweest zijn. wij willen er ook heen en hebben info gevonden via tripadvisor en gewoon gegoogled. Kost ongeveer 200.000-250.000 p.p.p.n. Incl halfpension en vaak ook een fiets en de boot naar de markt. Je kan van te voren boeken en je kan ook gewoon naar het eiland gaan en bij homestays naar binnen stappen (staan gewoon bordjes buiten) waarschijnlijk vinden ze jou eerder dan jij hun!
Succes,
Marijke
Ha Tonnis,
Zeker aan te raden!
Wij zijn ‘gewoon aan komen rijden’ bij één van de homestays uit de Lonely Planet. Waren met z’n drieën en er werd direct een soort kleine bungalow voor ons klaargemaakt compleet met klamboe. Daarna werden we verrast met een heerlijk diner, allemaal in de prijs, met de lokaal veel gegeten Elephant Ear Fish. De volgende dag hebben we een rondje gefietst en toen zijn we weer vertrokken, door naar Can Tho.
Er was ook een groter gezelschap dat overnachtte bij deze homestay. Volgens mij waren het duitsers en het leek er op dat ze met een tour onder begeleiding van een gids hier waren gekomen. Wij waren erg tevreden over onze aanpak, die wat avontuur met zich meebracht.
Wat foto’s en het verhaal in geuren en kleuren in ons blog over onze reis door de Mekong Delta op http://pimenjiska.nl/mekong-delta
Als je nog vragen hebt, wil ik mijn best doen ze te beantwoorden!
We zijn nog niet thuis, maar onze Lonely Planet van ZO Azië al wel. Kan dus helaas niet de naam opzoeken van de homestay waar wij waren. Misschien dat ik 'em herken als je het lijstje zelf hebt…
Via Wereldwijzer app
Hallo t,
Eerst even @ Marijke.
Heb dit topic even over het hoofd gezien, sorry.
T,
Een echt verblijf bij een Vietnamese familie gaat niet omdat dit strafbaar is.
Betekend dat je altijd terecht komt bij een door een familie gerund hotel ( hebben een hotelvergunning ).
Dit kan variëren van 1 kamer tot zelfs homestays met 40 kamers.
Ik ga elk jaar, nu al 12 maal bezocht, naar deze homestay bij Vinh Long / Cai Be.
Mooi gelegen aan een kanaal en prima service.
ook 1 x overnacht.
Moet het even met een foto doen voor het adres.
Kan wel even vragen in Viet Nam wat het adres wanneer je er niet uit komt.
Je kan deze vergroten en dan is het adres zichtbaar.
gr.
Ton.