hier ben ik weer …wat gefrustreerd omdat ik weeral besef dat ik van de vele
mogelijkheden aldaar ,meer NIET dan wel ga kunnen doen … ik geef hieronder mijn voorlopig eind-resultaat …en reken op wat bijstand van jullietwege…
mekongdag , kortweg resp. MD1 ,MD2 ,MD3 ,MD4
MD1 bustraject saigon - Can tho + slapen in Can Tho
MD2 'smorgensvroeg bezoek floating market Phong Dien + rit nr Soc Trang
MD3 Soc trang naar Vinh long + slapen in An binh
MD4 verplaatsing Vinh long naar luchthaven Saigon + vlucht naar Hanoi
Ik voel aan …dat zelfs dit beperkt program te druk is … en twijfel sterk om Soc trang toch te skippen , ten ware jullie als insiders het echt geen must vinden om An binh aan te doen … persoonlijke aantrekking van an binh zijn : homestay , fietsen op dat eilandje ,boottocht langsheen de smalle kanaaltjes in deze buurt .
Als deze 3 zaken even charmant zijn in de onmiddelijke omgeving van Can tho hoeft de tussenstop bij Vinh long natuurlijk niet …
Ik hoorde hier ergens al de lofzang van Sarah over haar homestay in Can Tho, weet je ook nog waar …of zijn er tal van mogelijkheden ? En Ton wie
weet schud jij van hieruit wel een mooie (landelijk via rustige paadjes ,langs kronkelend water en over gekromde monkey-bruggetjes …) fietstocht uit
je mouw …
en punt 3 : in de Trotter lees ik " voor boottochtjes op de mekong is de omgeving van vinh long " onovertroffen" !!! Vinden jullie deze lokatie ook superieur in vlg met omgeving Can tho ??? mijn voorkeur gaat los van de lokatie :naar smalle kronkelende waterwegen , liefst met wat lokaal boot-verkeer ,en wat landelijke dorpjes en activiteit langsheen de oevers …
alvast bedankt,
Geert,