Overnachten in Yosemite

Hallo allemaal,

ben voor de laatste week van september op zoek naar een leuke en vooral betaalbare slaapplek in Yosemite, gaat om 2 nachten. Beetje centraal zou mooi zijn ivm de doorreis richting Death Valley aansluitend.
Zijn er eigenlijk betaalbare slaapplekken te vinden in Yosemite, als je niet op de camping wilt slapen? Kan ze maar niet vinden :disgust:

Groetjes Inesse

Of is het misschien toch een beter idee om een cheap ass tent bij Wallmart te scoren en een camping uit te kiezen?

Zelfs het vinden van een plek voor een tent zal lastig zijn. Ik heb even snel gekeken op de 3 pines campgrounds maar die zijn allemaal vol de laatste week van september. Je kunt het eventueel proberen bij de first come campgrounds. Daar zul je dan wel vroeg moeten arriveren wil je een plek kunnen krijgen.

Van Yosemite Valley naar Death valley is trouwens ook een behoorlijke rit. Waarbij je aan veel moois voorbij rijdt. Of had je daar nog een overnachting tussen gepland staan?

Nee geen overnachting meer gepland staan, we hebben een heel erg krappe planning. Is het misschien een idee om niet in Yosemite zelf, maar in de buurt van het park iets te zoeken?

Toen ik Yosemite ging bezoeken ben ik verbleven in het ‘Yosemite Bug’. Dit is een hostel dat zo’n 25 miles van de Yosemite Valley ligt, dat ongeveer 45 minuten rijden is als ik het me goed herinner. Voor de prijs moet je even op de website kijken: http://www.yosemitebug.com/ maar is zeker goed betaalbaar (en schoon)! Uiteraard worden er ook ‘private rooms’ e.d. aangeboden mocht je dat prettiger vinden.