Goededag, we gaan met een camper half juli tot half aug. 2012 door Zuid West Amerika trekken. We moeten a.s. donderdag 15-03-2012 (vanaf 15.00 uur) proberen via internet een campground-plaats te bemachtigen in een van de Yosemite-parken. Het zal erg druk zijn, dus ik hoop dat het lukt. We moeten nog even droogoefenen op de betreffende sites, maar het gaat nog niet voortvarend.
Heeft iemand mogelijk nog tips hoe we dit het beste aan kunnen pakken ?
Zijn de campround-parken buiten Yosemite aan te raden ?
Is de afstand tussen een campground-park buiten Yosemite en het Yosemitepark zelf goed te overbruggen ?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gr.
Frank
Echt proberen om een campground in het park te bemachtigen. Buiten het park zit je al snel 1,5 uur rijden vanaf de valley, en is dus zonde van de tijd.
Heb je al een een account aangemaakt bij recreation.gov ?
Gewoon de 15de ruim op tijd klaar zitten. Zorg dat je ingelogd ben. en alles hebt ingevuld (data, lengte camper) Zet een paar tabbladen open met plekken die je voorkeur hebben (zodat je alleen nog maar op “book now” hoeft te klikken) maar ook de lijsten van de campground (waarop alle plekken dus in een lijst staan) Gewoon van alle drie de pines campgrounds lijsten en plekken klaar hebben staan. Probeer met meer mensen te zijn met verschillende pc’s. Van te voren de pagina’s steeds opnieuw verversen en dan om 15.00 uur gewoon binnen met klikken op “book now” zodra er een “doorloopt” heb je 15 min de tijd om alles in te vullen en je boeking compleet te maken.
Mocht het ondanks alles toch niet lukken, kijk dan na 15 min nog een keer. Soms komen er weer plekken vrij van mensen die meerdere plekken geboekt hebben of mensen die deze keer hebben zitten oefenen voor de volgende maand.
Als alles niet lukt kun je altijd later nog een andere campground buiten het park boeken.
1 like
Ben even benieuwd of het nog gelukt is om een plek te vinden in Yosemite vandaag?
Hai,
eerst zijn we gaan droogoefenen, zoals geadviseerd, en dat heeft goed geholpen. Vervolgens zijn we vanaf 14.35 uur (beter te vroeg dan te laat) met 3 personen (mijn vrouw, mijn zoontje van 12 en ik) ieder achter 1 computer gaan zitten, hebben ieder 1 camping genomen (North Pines, Lower Pines en Upper Pines) en zijn achter elkaar blijven proberen. Op enig moment kwam ik door en mijn 1e poging mislukte. Ben snel terug gegaan naar het overzicht van beschikbare plekken en zag al direct dat er alleen al van mijn camping nog maar 2 over waren !! Snel eentje gepakt en ik had beet. We zitten dus op Lower Pines.
Ik had eerlijk gezegd geen idee wat de kosten waren, maar we hebben slechts 20 dollar per overnachting hoeven af te rekenen. Als dat alles is, dan valt dat wel erg mee…
Heb 15 minuten daarna nog eens op het totaaloverzicht van beschikbare plekken op campings in Yosemite Nat.Park gekeken en alles was vol …
Nogmaals bedankt voor je tips/medewerking.
Gr.
Frank
Gefeliciteerd!
Welke plek heb je op lower pines? Wij hebben vorig jaar ook op lower pines gestaan.
En 20 dollar is een normale prijs voor een plek in een national park. Je hebt dan wel geen voorzieningen, maar je staat in een prachtige omgeving. En kunt tijdens je verblijf de camper lekker laten staan.
we hebben (zoals waarschijnlijk iedereen) een druk programma en staan er slechts 2 dagen.
Op nr. 24.
Gr.
Frank
24 is een prima plek. Je staat redelijk vooraan, en kunt daar dus zo op de shuttlebus stappen.
Wij hebben er ook maar 2 nachten gestaan. En hebben de volle dag dat we er waren de panorama trail gelopen. Eerst met de bus naar Glacier point en daarna zelf naar beneden gelopen. Is een uur of 7 lopen, maar wel een prachtige wandeling. Onderweg zelfs nog een beer tegengekomen.
We zijn de campgrounds aan het boeken voor de overige plekken (maar die van Yosemite leek mij het mooiste en moeilijkste te boeken). We gaan deze week proberen de overige campgrounds te boeken, zodat alles vaststaat. Alles vantevoren vastzetten doen we normaal nooit, maar in dit geval wil ik geen dompers dat campgrounds vol zitten in deze drukke periode.
We weten nog niet wat we in Yosemite Nat.Parc gaan doen, maar zeker genieten van de natuur.
Bedankt voor je belangstelling en (wederom) tips.
Gr.
Frank