Laatste vragen trip West Amerika: Campground Yosemite, Hotel SF

Hallo allemaal,

We zijn bijna zover met plannen! Alleen nog 2 vraagjes:

1: We gaan van Las Vegas naar Yosemite, voor we daar zijn slapen we in Bishop en bij Mono lake maar om nu nog een campground te vinden in het Yosemite NP wordt behoorlijk lastig… (ik weet het, was te laat met reserveren…) Wat raden jullie ons aan? We blijven 2 nachten in Yosemite en vervolgen onze reis dan naar San Francisco.

2: Als we in San Fransisco zijn willen we graag een hotel zoeken waar we onze camper kwijt kunnen, ik weet dat de meesten zullen zeggen dat ik gek ben waarom ik niet gewoon op een campground gaat staan maar krijg het niet voor elkaar om mijn vriendin zo ver te krijgen… Het liefst zo dicht mogelijk in het centrum bij pier 39 als dat kan.

Groetjes Jeroen

Heb je ook gedacht aan de mogelijkheid om met de camper naar een metrostation te rijden en dan met de metro de stad te bezoeken?

Bij en in Bishop, langs hwy 395 zijn meerdere RVparkjes, in Lee Vining (bij Mono Lake) is er een.
Als je zorgt niet te laat in de middag aan te komen heb je bijna altijd plek.

In Yosemite is het altijd druk, de campgrounds (bijv. White Wolf is mooi) zijn wat minder druk, maar Yosimite Village is altijd erg druk. Het systeem werkt als volgt. Meld je (zo vroeg mogelijk) bij de ranger office, je krijgt dan een nummer en moet om (ik geloof) 2 uur terugkomen. Je camper parkeren en gebruik de wachttijd om wat te wandelen, de omgeving te verkennen. Ik heb wel eens een volgnummer in de 30 gehad en toch een plek gevonden. Zorg dat je echt op tijd weer bij de office bent, op volgnummer worden de vrije plekken verdeeld. Geduld en niet anhopen, meestal lukt het.

Veel plezier,

Gerrit

Je kan ook ergens in het centrum langs de Cable Car-route zoeken. Daarmee kun je uitstappen op Taylor & Bay, slechts een paar blokken afstand van Pier 39. Bij Pier 39 vertrekt ook een reguliere tram voor de deur, die heel lang de Embarcadero volgt en daarna Market Street pakt. (Niet alle buurten rondom Market zijn overigens aan te bevelen als om je blanke toerist te begeven bij avond/nacht.)