Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het forum al heb ik de afgelopen jaren al vaker van alle tips gebruik gemaakt. Bedankt allemaal.
Mijn vriend en ik hebben er al heel wat reizen op zitten (Costa rica, Guatemala, Zuid Afrika, Filipijnen, Vietnam, New York) Maar dit jaar gaan we voor het eerst op reis met onze (op dat moment) 1 jarige dochter. We vertrekken in oktober en we hebben ongeveer 3 weken de tijd. We vliegen op San Francisco en na 2 dagen kunnen we onze camper ophalen (geboekt). Vervolgens gaat onze reis richting Yosemite. dag 3: Onderweg zullen we nog ergens een camping zoeken: eerste vraag iemand tips? Waar kun je leuk zitten?
dag 4-5: Vervolgens gaan we naar yosemite en daar hebben we 2 nachten geboekt op camping upper pines.
Daarna ligt alles nog een beetje open. Ik wil niet een al te grote ronde doen/te grote afstanden rijden. Ik dacht aan kings kanyon (wat is een leuke camping om te zitten), sequoia (leuke camping?), misschien death vallay (mag dat in die periode met een camper) en dan via de kust weer terug naar San Francisco. Kennissen hebben LA afgeraden met een baby dus die slaan we over. We zijn ook geen echte fans van grote steden al willen we San Francisco wel zien.
Welke plaatsen zouden jullie adviseren?
groeten Suzan
Welkom op het forum
Helaas, ik ben geen kampeerder (meer) en zelfs mijn kleinkinderen zijn een stuk ouder dan jouw baby dus daar ook geen advies. Het is goed om 2 dagen in SF te zitten voor je de RV ophaalt. Dat kan even duren en je moet nog boodschappen doen dus je kan bv proberen tot Angels Camp of Sonora te komen. Mooie omgeving. Daarna naar Yosemite. Kan wel vriezen 's nachts en ben je bekend met winterkamperen?
Tioga pass is in october nog vaak open maar soms (tijdelijk) gesloten. Niet te voorspellen. de eastern sierra is heel mooi. Mono Lake. June lake, Mammoth Lakes, Laws Museum, de omgeving van Lone Pine etc. Het is geen probleem om naar Death Valley te rijden me een RV in october. DVNP zal nog lekker warm zijn.
Van DVNP kan je naar de kust rijden. een mooie route is via 178 naar Bakersfield en daarna 46 naar Cambria. Onderweg kom je door Paso Robles waar vele wineries zijn. Neem daarna je tijd voor de kust terug naar SF.
Seki (Sequoia Kings canyon NP) is ook prachtig tussen de sequoias (kan je ook zien in Mariposa grove in Yosemite) maar de weg 198 is vaak verboden voor langere RVs en is erg steil en bochtig dis het gemakkelijkst is om 180 naar dit park te nemen.
Yeehaw
Heb je toevallig ook nog tips/ervaringen voor campings bij Angels Camp of sonora? (of iemand anders die dit leest??)
En winterkamperen, wat moet ik me daarbij voorstellen? nog bijzonderheden waar we rekening mee moeten houden?
Als ik het goed begrijp hebben we 2 keuzes:
keuze 1: na Yosemite eventueel nog naar maripossa voor 1 a 2 nachten (iemand tips voor een leuke camping?).
Om daarna via de Tioga pass langs de meren: mono lake, june lake, mamoth lakes enz. naar beneden te zakken. (iemand tips voor leuke campings?)
en daarna via Death valley naar de kust en SF.
keuze 2: na Yosemite, naar maripossa en daarna naar beneden via sequoia/kings kanyon naar de kust naar boven en SF. (om daarna namelijk nog naar death valley te rijden lijkt mij wel een eind rijden (zeker met een baby)
Welke keuze zouden jullie aanbevelen? Lange en iet wat gevaarlijke tochten zitten er voor ons toch niet in met die kleine.
alvast weer hartelijk bedankt voor het meedenken. Tips van anderen zijn meer dan welkom!
Hallo allemaal,
Inmiddels al weer even terug uit Amerika. In oktober zijn we gegaan voor 22 dagen. Aangezien ik verder geen verdere reacties heb gekregen toch maar mijn ervaringen delen zodat ik wellicht anderen kan helpen. Concluderend was het een fantastische vakantie en zeer goed te doen met onze kleine meid die in de vakantie 1 jaar is geworden.
We zijn eerst begonnen in SF voor 4 dagen. Perfecte tijd om van de stad te genieten en bij te komen van de jetlag. Alles goed te doen met een baby met behulp van een buggy of draagzak. We hebben een 3 daagse buskaart gekocht waardoor we meerdere routes konden kiezen en daarbij ook het Muir NP ten noorden van SF, zeer de moeite waard.
Na SF de camper opgehaald en om 15 uur konden we eindelijk gaan rijden! Een tussenstop gemaakt in Manteca waar we bij de wallmarkt boodschappen gedaan hebben.
volgende stop yosemite-upper pines, in een woord fantastisch. we hadden 2 nachten geboekt en ter plekke konden we nog 1 nacht bijboeken. Heel veel mooie wandelingen gemaakt en genoten van de mooie natuur.
Volgende stop Wawona. Op de reisdag met de camper ontbeten bij glacier point (kom je dan toch langs) dus een mooie stop en reisdag in een. In de middag sequoia bomen bewonderd in het NP in de buurt.
Volgende stop kings canyon-sequoia NP. Vanuit hier highlights in de buurt bezocht waaronder grote sequoia’s. Ook mooie wandelingen gemaakt en watervallen bezocht. (in dit jaargetijde zijn de watervallen een stuk kleiner of staan droog.
Volgende stop kings canyon grant grove. Dieper de canyon in en de panorama route en de misty falls route gelopen. In oktober was het het eind van het seizoen en meerdere campings gaan sluiten. Er zijn dus bijna geen mensen maar het weer was nog perfect en lekker warm. Dus als je rust wil hebben kun je hier naartoe gaan!
Volgende stop visalia. Tussenstop omdat Santa barbera te ver weg was in een keer met een onze kleine meid.
Volgende stop state beach camping el kapitan dicht bij Santa barbera. Super leuke stad om heen te gaan (je kunt er ook op een paar plekken parkeren met een camper). De camping was een aanrader. Geen faciliteiten maar wel een fantastisch uitzicht over de oceaan en op loopafstand van het strand.
Volgende stop een koa camping bij san luis obispo. Verwarmd zwembad (handig met een kleine) en 5 minuten wandelen van een wijnproeverij, erg lekker.
Volgende stop een niet bijzondere state beach camping 5 mile van hearst castle. Handig om die te bezoeken. Bijzonder kasteel!
Volgende stop big sur. Onderweg ontbeten bij pt. Piedras blancas met het uitzicht op de elephant seals. Ook onderweg de mc way watervallen bewonderd. Ook goed vanaf de weg te zien als je even stopt. Een waterval die uitkomt op het strand. In Big sur de eerste plek waar het druk was op de campings. Mooie camping gevonden tussen de redwood bomen. Helaas zijn de bezienswaardigheden niet op loopafstand. Wel bij pfeifer beach geweest. Relax dagje gehad op een mooi strand.
Volgende stop monterey. Camping marina dunes gevonden aan het strand. In monterey ook het aquarium bezocht (zeer mooi, ook voor kleine kinderen)
Het is zeer goed bevallen. We hebben maximaal 3-4 uur op een dag gereden. Meer was niet fijn voor ons meisje. Zeker met een camper goed te doen met een klein kind. Wij zijn van het type dat zelf kookt. Dus ook eten voor de kleine kun je in de vriezer bewaren. Een must is een draagzak. Ook hadden we een klein badje (van nijntje) die precies in de douchecel paste zodat ze lekker in bad kon. Speelkleed is ook handig omdat de ondergrond vaak zwart zand is.