Overnachten in Dar? Reizen in maart/april?

Hamjambo marafiki!

Ik vertrek in november voor 5 maanden naar Tanzania (1x keer).
Wie heeft er een goede/ leuke tip om de eerste ca 7 dagen in DAR mee door te komen en waar we goed/leuk, maar betaalbaar (2p) zouden kunnen overnachten. Daarna reizen we overigens door richting Mwanza.

Vanaf 1 maart gaan we ca. 6 weken reizen. Helaas in het regenseizoen, maar dat heeft misschien ook wel weer een charme. Wie heeft er ervaring met reizen in het regenseizoen. Waar moeten/kunnen we naar toe, wat is er open (parken e.d.) en hoe zit het met het reizen van lange afstanden?
Leuke tips om ergens te overnachten? Leuke tips buiten de standaard toeristische ‘attracties’?

Oh en nog een andere vraag? Wat is handig om aan kleding/schoenen/jas mee te nemen?

Ahsante sana!
Kwaherini!

Sijambo dada,
Habari za leo? (mambo vipi? :wink: )

Net buiten Dar, met de veerpont (5min +taxi 15min)kan je naar Kigamboni, daar heb je vb sunrise beach resort, waar je een geweldige strandtent kunt krijgen voor 2 personen. 10.000shilling per tent (rond de 5 euro). de toiletten en douches zijn er net naast.
niet zomaar een tent, maar met rietendak, 2 matrassen met dekens en muskietennet)tafel ervoor met stoelen en ligbanken met matras… need i say more… haha eten erg lekker, van alles wat (ugali, pilau, pizza,seafood, maar vooral goede indian curries. ze hebben verder ook duurdere huisjes en kamers, dus de service enz is verder erg goed. voor spotgoedkoop eten loop je even een klein stukje naar de mainroad. iets verderop ligt kipepeo, ongeveer dezelfde prijzen, minder lekker eten, maar nog steeds goed. daar hebben ze rieten huisjes op het strand. zelfde idee, alleen staan daar bedden in en bij sunrise alleen matrassen. (camperen bij beide is nog goedkoper)
daartussenin zit ook nog een goede , weet alleen de naam niet meer, heb daar niet geslapen, maar een vriend wel.
kigamboni is relaxed en je bent zo weer in centrum Dar.
in dar heb je holiday hotel,(jamhoeri str, in indian quatre, 0222112246) kamers vanaf 10000, vlakbij het beroemde eettentje voor backpackers (weet de naam ook niet meer)
als het heet is is kigamboni beter dan dar, kan je sochtends/eind van de dag gewoon heen. ferry gaat bijna 24 u per dag.
vlakbij holiday hotel zijn er ook een paar leuke uitga plekjes.

karibu tena!
safari njema!

Bedankt voor je reactie!
We zijn uiteindelijk bij Mikadi beach uitgekomen, dat ligt in de zelfde buurt.
We vertrekken morgen, dus ik ben benieuwd!

Ha!

Ik weet niet of je dit nog gaat lezen, maar niet geschoten is altijd mis…
Las dat je naar Mwanza gaat en wij gaan dat ook! Een vriend van mij en ik gaan in januari voor 4 maanden naar Tanzania. We gaan drie maanden in Mwanza in het weeskinderenhuis van Hands of Mercy werken, en daarna een maand rondreizen, vanaf ongeveer 1 maart. Dat lijkt dus veel op jullie reisschema, en miss kunnen we wat gezamelijk doen? Safari bijvoorbeeld?

Laat maar weten!

Matthijs