Budget HOTEL Dar Es Salaam

Hallo,

Wij trekken in augustus naar Tanzania en Zanzibar. We hebben al heel wat reiservaring en hebben ondervonden dat je op de beste plekken terecht komt met info van iemand die er al geweest is…

Ik zoek dus/vraag:

• Logeren in Dar, centrum of kust? We moeten wel nog heel wat regelen ter plaatse, bv. safari ed.
  • toffe én zo goedkoop mogelijke hotels in Dar Es Salaam (centrum of kust)
  • zelfde vraag voor Zanzibar, wrs Stone Town

Ik heb al oude berichten gelezen, pagina’s lang, maar wordt niet veel wijzer.

Héél erg bedankt!

Zie mijn blog.

Is wel al 6 jaar geleden…

Het Lutheran Hostel, wat eigenlijk een hotel is, was toen wij er waren in mei 2008 in ieder geval goed en vrij goedkoop. ik dacht een euro of 15 per persoon per dag. daarvoor heb je dan accomodatie die in Nederland zeker als 3 a 4-sterren zou worden gekenmerkt. Er is air-conditioning, klamboe, douche met warm water enz. Het ontbijt is wel een beetje mager. De lokatie is aan de Noordkant van de baai waar de haven aanligt. Er vlakbij staat een opvallende kerk aan het water.

als je in dar bent, kan je heel makkelijk de ferry nemen naar kigamboni.(schiereiland) Pak je daar een taxi naar vb sunset beachresort. je kan daar kleine hutjes op het strand huren. een hutje kost 10.000 shilling (2 pers) (vorige zomer) is inclusief een opgemaakt matras met muskietennet. tafeltje stoeltje, ligbedden en geweldig uitzicht op de oceaan. Je bent binnen een half uur weer in de stad. is relaxter dan in de stad verblijven. Ze hebben er ook een hotel bij, dus betekend dat er ook een lekker restaurant bij is. wil je daar niet eten loop je de weg op vind je her en der kraampjes.
in de stad zat ik in Holiday hotel, in backpackersbuurtje ivm de bushalte.
heel veel plezier. safari njema!

http://www.wereldwijzer.nl/images/userpictures/thumb/16/7b8626b88dc7a20e1c6e37585f965b24_16531.jpg?dl=1265404152 uitzicht vanuit je hutje op strand. die dakjes zijn schaduwplekjes, dus geen hutjes.

Klopt de resorts aan het strand van Kigamboni, direct ten zuiden van Dar zijn een goede optie.