Relaxplekje in Dar es salaam

dag allemaal, over een paar weken vertrek ik naar tanzania. ik kom op vrijdag aan in Dar es salaam. en ik heb vandaag bedacht dat ik dan eerst maar dat weekend "vakantie"wil gaan houden voordat ik naar sumbawanga afreis.
ik zoek dus leuke adresjes in Dar. ik heb daar wel vaker geslapen maar altijd op doorreis, dus alleen een bed was goed. nu wil ik ook wel een beetje een leuke omgeving. dus of bij strand, of in een leuke straat met restaurantjes of een combi.
er staan natuurlijk adresjes in de LP of via hostelworld. maar ervaringen zijn altijd beter.
wie heeft er dus een leuk adresje (niet te duur, luxe hoeft niet, omgeving is belangrijker) in Dar?
asante sana!
mariska

Geen idee, ik ben zo kort mogelijk gebleven in Dar. Vond de omgeving van YWCA vreselijk en link; omgeving van Jambo Inn wat prettiger maar niet dat ik het speciaal zou aanraden ofzo… het is wel een okee hotel met wat restaurantjes in de omgeving.

Ik denk dat je in het Lonely Planet forum wat meer kans maakt op echt goede tips.

Safari njema,
Cécile

asante sana dada,
hoogstwaarschijnlijk zal het kipepeo worden, wat een leuke plek is. maar ik wilde wel eens meer in de stad blijven en een andere kant van Dar zien. Ik ben er zo vaak geweest, maar heb nooit de moeite genomen er iets van te zien. alleen op doorreis. ik denk dat ik ook een nachtje in de jambo inn ga ivm de bus. ik zal eens kijken op de LP website.
wanneer ga jij weer weg, ik had ergens gelezen dat het alweer 2 jr geleden was dat je bent gegaan en dat je wel weer aan een avontuur toe was?
usiku mwema

Ja klopt, laatste reis was in april 2007 naar IJsland en ‘maar’ 2,5 weken. Dus ook nog koud. En daarvoor 9 weken in Brazilië en Peru in 2006. Verder wel weekendjes weg binnen Europa gedaan… maar ik ben wel toe aan weer eens wat avontuur en warmte en zo. Denk er nu aan om eind van het jaar een maand naar Laos en Thailand te gaan.

Veel plezier in Tanzania! Waarom kom je daar eigenlijk zo vaak?

iik voelde me vanaf het begin daar thuiss, maar verder is oost africa tot nu toe vaak toevallig geweest! Zoals nu, ik wist dat de tante van mijn oma 50 jaar als non in afrika had gewoond, maar niet waar. Ik ben er nu na 8 jr achtergekomen dat het in Tanzania is. dus ik ga naar dat klooster. ik ben toevallig uitgeloot geweest om een klas te begeleiden met vrijwilligerswerk ook daar. ik heb er ook een paar reizen begeleid. Er wonen ook wat vrienden (uganda, kenya, tanzania,) Daarnaast heb ik ook veel tijd doorgebracht in Zuid afrika. Ik heb daar projecten gedaan in Khayelitsha, township bij Kaapstad en een vriend van mij geholpen bij onderzoek ed wat hij deed. zodoende ben ik de afgelopen 9 jaar minimaal 1 maand tot 4 mnd pj in afrika geweest. (en eerlijk, ik neem me elk jaar voor om eens ergens anders heen te gaan, maar lukt niet).
Ijsland lijkt me ook prachtig! geweldige foto’s van gezien. Op de een of andere manier trekt azie me niet zo, mongolie uitgesloten. Ik hoop de volgende reis in zuid of midden amerika te maken. wellicht heb je tegen die tijd tips voor mij als ik voor peru/brazil kies.

Hoi, grappig om te lezen! Ik heb zelf ook het meest met Afrika, een soort ‘herkenning’ (ondanks mijn deels Indische bloed), en het is zó oer. En daarna met Latijns Amerika. Maar voor de verandering wil ik toch eens wat anders proberen en ook heb ik erg zin in lekker eten en ‘makkelijk’ / veiliger reizen voor een keertje. Dus vandaar Azië een kansje geven. Ben wel al eens op Java en Bali geweest, wel mooi maar ik had niet zoveel met de mensen daar…
Eigenlijk lijken Mongolië en Kazachstan mij ook wel interessanter en mooier dan Thailand en Laos, maar na IJsland wil ik echt niet meteen weer een koud winderig land. :slight_smile: Eerst even echt vakantie! Ben wel benieuwd hoe het gaat bevallen, op zich heb ik wel zin in weer eens een heel andere ervaring.

IJsland was wel fantastisch mooi inderdaad, en de kou kon je aardig compenseren met al die lekkere hot springs en warme buitenzwembaden. Leuke mensen ook wel, een beetje stug maar als je hun vertrouwen hebt gewonnen zijn het wel droge, humoristische mensen. Buiten de weinige steden kom je er alleen niet zoveel tegen! Het heeft maar weinig inwoners en die wonen dan in hun boerderijen en er zijn buiten de steden niet echt café’s ofzo.

In Zuid-Amerika vond ik denk ik Bolivia wel het verrassendst en bijzonderst. Een gebied onder de naam Salar de Uyuni is misschien wel het mooiste wat ik ooit op aarde heb gezien, met een gigantische zoutvlakte met daarop een raar eiland met hoge cactussen, een hotel van zout (ook de bedden), gekleurde bergen en gekleurde meren, flamingo’s in het midden van die woestijn, bizarre rotsen, bubbelende moddergeisers, hot springs…
Maar ook Peru vind ik erg tof, en Brazilië weer heel erg anders en ook erg verrassend en mooi (juist buiten Amazonegebied ook prachtige natuur), en superleuke mensen (de Malawianen van Zuid-Amerika! zonnig, behulpzaam, easy-going, kletserig en nieuwsgierig). Van Chili heb ik alleen de noordelijke helft gezien en dat viel wat tegen, behalve het vulkanisch actieve gebied rond San Pedro de Atacama wat heel mooi was. Het zuiden van Chili schijnt wel erg mooi te zijn met meren en bergen enzo.
Iedereen die ik heb gesproken die in Colombia is geweest, vond dat het mooiste en leukste land van Zuid-Amerika.

Maarja jij gaat je eerst concentreren op Tanzania! Leuk project, in je oma’s tantes voetsporen.