Overland tour

Hallo allemaal,

Over een tijdje ga ik voor vier maanden naar China. Ik wil dan ook naar Tibet en misschien naar Nepal. Nu heb ik een paar vragen waar jullie hopelijk antwoord op hebben.

  1. Als ik met een overland tour van Chengdu naar Lhasa wil kan ik die tour dan terplekke boeken of is het handiger om dit alvast vanuit Nederland te regelen i.v.m. wachttijden op het permit?

  2. Mag ik een tijdje zelfstandig (zonder tour) in Lhasa blijven?

  3. Als ik in Lhasa ben en weer terug wil naar China moet ik dan weer een tour regelen? Hoe zit dit i.v.m. wachttijden?

  4. Als ik van Lhasa naar Kathmandu wil met een overland tour kan ik die dan het beste terplekke boeken of kan ik die het beste al in China of Nederland boeken i.v.m. wachttijden?

Hopelijk hebben jullie antwoord op mijn vragen.

Alvast bedankt!!!

Groetjes,

Anne

Ik heb mijn permit in Nepal regelt en niet in Chengdu, maar de wachttijd was daar maar een dag of 4. Als je meteen bij aankomst in Chengdu dingen gaat regelen hoef je niet echt lang te wachten.

Ja en nee. Je mag in Lhasa rondlopen zonder gids, en dat kan ik je zeker aanraden! Maar… je kan niet ter plekke beslissen langer in Tibet te blijven dan op je permit staat. Je moet je verblijf dus vantevoren regelen.

Ik weet niet of het mogelijk is om je tour pas in Lhasa te boeken, ik denk het haast niet. Op je permit wat je in Chengdu hebt gekregen staat namelijk al een datum dat je het land moet verlaten. En aangezien je niet in Tibet mag blijven zonder gids, is het niet mogelijk om tegen die gasten in Chengdu te zeggen dat je een week langer wilt blijven dan de duur van je reis met hen, en dat je het ter plekke wel verder regelt!

Ik heb mijn tour in Tibet geregeld met Asian Heritage Trek: http://www.asianheritagetreks.com/. Aanrader! Zie hier mijn verslag: IkReis - Reizen naar Tibet en Nepal: route, tips en ervaringen.

Hoi Jenny,

Bedankt voor je reactie!
Dus de tours keren altijd weer terug naar het beginpunt, of niet? Ik zie namelijk dat al die tours eindigen in Lhasa.
Denk je dat het mogelijk is om vanuit China naar Tibet en dan naar Nepal te reizen? Overland.

Groetjes

Na je tour van Chengdu naar Lhasa kun je kiezen voor nog een overland tour, of voor een vlucht. Je kan terug naar China, of door naar Nepal. Allemaal geen probleem, zolang je permit maar in orde is.

Neem eens contact op met het reisbureau uit m’n vorige past, zij kunnen je verder helpen.

Ga ik doen! Thanks!