Overland naar Vladivostok

Graag info’s betreffende Overland met eigen Camper/VW/Diesel/Syncro naar Vladivostok, en voornamelijk info’s ter Terugverscheping(Container 20" Dry Box) vanuit Vladivostok naar Antwerpen/Bremen/Hamburg!?
grt

Er zijn een aantal zaken waar je rekening mee dient te houden.

Allereerst is een toeristenvisum maar 30 dagen geldig. Dit dien je in principe ook op elke verblijfplaats te registreren. Er zijn echter ook kantoren die schijnbaar in 1 keer de hele registratie verzorgen maar daar weet ik verder niets vanaf.
30 dagen voor 9000 km is kort, zeker als je nog wat wilt zien.

De wegen zijn doorgaans niet zo goed als hier.
Een verzekering kan je bij de grens kopen, tijdens bepaalde tijden.

Zorg dat je van te voren duidelijk hebt waar je bij eventuele (technische) problemen terecht kan. Engels als 2e taal is zeker buiten de grote toeristische steden niet standaard.

voor verschepen :

of kijk eens op het forum van NKC.nl

Dit is al een wat ouder topic maar misschien wordt je er wel een beetje wijzer van:

https://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?t=17936

Hi Jacco,
Een Toeristenvisa is 90 dagen geldig(via VC). Is voldoende voor een one-way, en ter plaatse in Vladivostok nog een weekje of zo voor de Verscheping incallculeren.
Mijn Verzekering hier dekt ook Rusland(totaal 46 Landen).
Hoofdprobleem is een Verscheper vinden naar hier. Vertrekken meestal vanuit China/Japan enz…
SeaBridge/Wallenius en nog een aantal bekende doet dat niet.
Heb zelf reeds 2x Verscheping gedaan naar Durban, 2x Halifax, 1x Buenos-Aires, 1x Island…steeds in Container 20".
De Site van Wegenforum ken ik.
grt

Toeristische visum mag voor een periode van niet meer dan 30 dagen uitgegeven worden en mag single-entry of double-entry zijn (alleen als u tijdens uw verblijf in Rusland ook naar enkele naburige met Rusland landen reist).

http://www.ambru.nl/nl/page.php?a=9

90 dagen dan heb je het over een zakenvisum.

Of een privévisum. Deze is in principe nog wel aan te vragen door de topicstarter, al dan niet via een visumbureau. Dan blijft het registreren uiteraard nog steeds een punt wat wel in iedere verblijfplaats moet gebeuren, maar alleen als je daar langer dan zeven werkdagen bent.

Bij VHS Visa Office in Brussel is er sprake van oa. een Meermalig Visum van 90 dagen met meer dan 2 in/out. Die 2 in/out doe ik toch niet, enkel die 90 dagen passen mij!
grt