Half mei vertrek ik uit Hong Kong om voor een maand door Thailand en twee maanden door Indonesië te reizen. Omdat mijn ouders mij dan al 4,5 maand niet hebben gezien, zouden ze het leuk vinden naar Thailand te komen zodat we hier een paar daagjes kunnen meeten (en omdat Indonesië in hoogseizoen is en ik al weer bijna terugkom). Omdat zij een kat uit het asiel hebben die echt niet zonder aandacht kan, kunnen zij maximaal 10 dagen weg (dan gaat mijn vriend op het huis van mijn ouders).
Nu is het voor mij lastig om te zeggen waar ik ben in een bepaalde week van mijn reis, maar ik kan wel een beetje rekening houden ermee. Zo begin ik in Bangkok en wil ik eerst richting het Noorden (Chiang Mai, Pai) en later naar het zuiden met binnenlandse vluchten (Krabi, Phuket en Surat Thani, Ko Samui). Ik zal waarschijnlijk niet de hele week met mijn ouders besteden en omdat zij maar 10 dagen hebben, vinden ze het fijn om zowel te relaxen (ergens met minder regenkans in mei/juni?) als een paar leuke uitstapjes te doen. Er moet dus wel iets te doen zijn, maar mijn ouders houden niet van plekken die overvol zijn met toeristen. Welke plek zouden jullie nou echt aanraden?