Ik wil in december een kleine 3 weken naar Thailand.
En ik wil daar oud op nieuw vieren, weet iemand een leuke plek om dit te doen… feestje op een strand ofzo?
Iemand ervaringen met Oud op Nieuw in Thailand ( ze zullen onze kalender toch wel vieren he) :vak02:
Dan nog de goedkoopste manier om daar te komen ben al via dusseldorf aan het kijken maar december lijkt mij ee n dure periode… iemand tips.
Heb kerst en oud en nieuw gevierd in Pattaya 2006 / 2007 en het is zeker leuker en beter dan hier in het koude klote land.
Er gaat eigenlijk niets boven het vieren van dat soort dagen in een heerlijk klimaat.
Met de kerst heerlijk op het strand gelegen :zon: en oud en nieuw in het altijd drukke en gezellige walkingstreet :wacko:.
Het mooie is wanneer je aan de Thai vraagt wat kerst is dan zegen ze het is de verjaardag van de Kerstman :chin: hahahahaha.
Op patong Beach ( Phuket) is het heel druk met oud en nieuw. Je kunt over de koppen lopen, maar wel gezellig. Veel vuurwerk en lampionnen die de lucht in gelaten worden op het strand. Echt een feest is er niet op het strand, wel stonden er vorig jaar enkele kramen waar drank verkocht werdt. Een goedkoop ticket vinden voor deze periode zal niet meevallen. Let ook op dat de meeste hotels bij kerst en oudjaar een toeslag rekenen voor een verplicht diner. Dit kunnen behoorlijk hoge prijzen zijn voor een etentje.
Ik weet id dat de tickets wat duurder zijn, maar ja dat is niet anders als je ergens anders oud op nieuw wil vieren
Ik ben een backpacker dus ga voor Hostels of eenvoudige hutjes dus dure hotels laat ik links liggen.
Phuket heb ik van gehoord dat er sinds de tsunamie nog niet zo heel veel opgebouwd is en dat het nachtleven er wel terug komt maar voornamelijk met hoeren.
Nu weet ik wel dat je die niet kunt ontlopen in Thailand maar ik ben niet op zoek naar enorme drukte tijdens oud op nieuw… gewoon een gezellige plek met alcohol
Als je rustig wil en alcholol. Dan raad ik je Koh Tao aan en dan Sairee Beach een leuke plaats waar het gezellig is en genoeg te drinken. Verder kun je er erg leuk duiken.
Wonen trouwens ook veel Nederlander als duik instructeur.
Ko Samet is wellicht een optie…niet al te ver reizen van Bangkok, geen disco’s, wel leuke barretjes en er hangt altijd een gezellige ongedwongen sfeer. Persoonlijk een van mijn favorieten !
Inderdaad Koh sametis geweldig met oud en nieuw,lekker met zn allen op t strand,zijn hier oud en nieuw 2004/2005 geweest en was de beste viering ooit voor ons,mocht je naar koh samet willen rond deze periode dan raad ik je zeker aan te boeken.
Op Koh phanghan hebben we afgelopen nieuwjaar gevierd,op een van de noordelijke stranden,dat wel,om plus minus 00;00 wer er een 1000 klapper afgestoken en 2 vuurpijlen en dat was dat,ook in het dorpje was om half 1(!)weinig meer te beleven,maar saampjes op t strand was ook erg leuk,niet same same,wel een beetje “different”
hoi backpacker.
ik woon zelf op koh samui in lamai.
is leuk om oud en nieuw te vieren.
niet zo druk en hechtisch als chaweng.
en mocht je er een internetshop nodig hebben.
mijn zoon heeft er een in lamai de naam is dragon net.
met hollandse koffie vers dus.
hoi hallo in pattaya kan je het vieren malee-bar kijk maar op internet is ook een goed koop guesthouse met ook veel nederlanders ik ben er dan zelf ook als je wat wil weten over pattaya of malee bar mail maar even naar me kan ik je meer vertellen als je intresse hebt ik hoor het wel gr
Wij hebben in Bangkok oud en nieuw gevierd aan de rivier met zicht op de Rama 8 brug (meen ik). Het grootste en luidste vuurwerk wat ik ooit heb gezien en gehoord met vuurwerk aan de hele brug. Daarna was het wel zo beetje over met feesten maar je kan overal nog terecht. Rob
Ik ga dit jaar voor het eerst naar Koh Lipe. Maleisische vrienden waren vorig jaar en vonden het geweldig. Ik weet wel dat een hoop accomodaties al vol zitten. Zij hebben de boeking al gedaan in September.
Ik ga via KL en Langkawi, maar op Langkawi zitten de meeste accommodaies al vol, dus check wel ff of je nog ergens kunt slaoen als je naar de eilanden gaat…
op het eiland waar ik zat kon je per direct inchecke, wel druk je moet doen met wat er vrij is. maja je bent er tog bijna niet. dus je kan op de backpacktour wat betreft hotels en dergelijke. als je hier boekt is het ook altijd een heel stuk duurder, tenzij je het via thaise sites regelt.
Hallo allemaal, ik ben met oud & nw in thailand maar ik ben zo aan het twijfelen waar ik heen moet. Ben samen met mijn vriend 3 mnd aan het reizen en onze reis eindigt dus op 8 januari in thailand.
Waar is het feest?? ik wil niet uren lopen zoeken naar een goed feestje in een club ofzo. Maar hoef ook niet met ze 2en op een strandje te zitten. Gewoon leuke party, veel mensen en gezelligheid op het strand of in een barstreet where ever… hebben jullie tips??
Zelf zit ik te denken aan Koh Phangan, Koh Tao of Koh PhiPhi of Puket of Pattaya ???!! pffff tis nogal veel!! HELLLUUUPPP!!