Mijn vriend en ik gaan oud en nieuw in Thailand vieren.
Iemand ervaringen hiermee?
Wat is een leuke en mooie locatie om dit te doen?
We willen het wel graag op het strand vieren, dus dan wordt het waarschijnlijk 1 van de eilanden, maar welke?’
Tips en ervaringen zijn welkom!
Oud en nieuw is op Patong Beach erg gezellig en ontzettend druk. De meeste mensen verzamelen zich rond de jaarwisseling op het strand waar het vuurwerk wordt afgestoken door de hoteleigenaren. Kijk hierbij wel een beetje uit. De wetgeving voor vuurwerk is wat anders dan in Nederland.
Ander eilandje waar het gezellig vertoeven is Koh Phi Phi !
mooi tropisch eiland, wel toeristisch dus ook leuke kroegen en alchohol,de dag erna kun je heerlijk gaan duiken om je kater te verwerken !
Ik denk dat de bestemming voor het vieren van oud en nieuw een beetje afhangt van het feit wat je de rest van de vakantie gaat doen. Ik zou zeggen maak eerst een globale planning en laat dan afhangen waar je bent op welk eiland je wilt gaan feesten.
Wij beginnen met kerst in bangkok en daarna door voor oud en nieuw. Wij hopen dat het erg leuk is in koh chang??! dit omdat we hierna naar khao yai np willen. Weet niet wat je verder op de planning had?
We willen eerst ergens op een eilandje oud en nieuw vieren! En dan richting het noorden voor 1 week en dan 1 week omgeving Bangkok.
Dus de plek van het eiland is niet heel belangrijk voor de rest van onze reis!
Oud en nieuw op Lamai beach op Koh Samui was erg relaxt. Weinig van gemerkt eigenlijk. Oud en nieuw op het strand bij Pattaya was een stuk drukker. Leuk om al die papieren ballonnen te zien opstijgen rond middernacht. Daarna nog Walking street in waar de eerste 15 minuten van 2013 geen stroom was en dus donker en geen muziek op 2 bars met noodstroom na.
Voor een wat rustig oud en nieuw Ko Chang, Ko Samet, of de rustige stranden op Phuket.
Voor de Parties, ko Phiphi, ko phangan, Pattaya of Patong op Phuket.
Als je er een week wilt zitten zou ik kiezen tussen ko Samui of surin beach op Phuket.
Ik heb een retour geboekt van Amsterdam naar Bangkok van 1 december tot 1 maart.
Yes!! Me happy.
Ik ben dus 3 maanden in Zuidoost-Azië.
Mijn oorspronkelijke plan was:
[ul]
[li]Thailand (10 dagen acclimatiseren)[/li][li]Myanmar (3 weken rondtrekken). Voordeel: vliegticket boeken i.v.m. visumvereisten voor Thailand.[/li][li]Laos (3 weken rondtrekken)[/li][li]Cambodja (3 weken rondtrekken[/li][li]Thailand (10 dagen langzaam terug naar back to earth)[/li][/ul]
Nu zie ik dat er in Myanmar de Zuid Oost Aziatische Spelen (SEAG) worden gehouden, precies in de periode dat er er eigenlijk wilde zijn. (11 tot 22 december.)
Iemand ervaring met de SEAG? Is het dan juist heel erg druk? Of valt het wel mee als je niet in de speelsteden bent?
Ik heb net nog even gecheckt. De website doet het niet. Goed teken?
Dezelfde vraag heb ik eigenlijk m.b.t. Kerst en Oud-en-Nieuw.
Kun je dan beter in Myanmar zijn of in Thailand (waarschijnlijk Chiang Mai in mijn geval).
Alvast bedankt, alle kleine beetjes helpen.
Ik heb dit bericht in een paar forums (fora?) geplaatst.
Excuses dus voor dubbelpostings
:chin:Het word steeds meer gevierd (westers oud en nieuw)maar in Thailand is het eigenlijke nieuwjaar pas in April en kerst kennen ze alle helemaal niet:dag: