Beste allemaal,
Ik ga 27 december met een vriend voor een maand naar Thailand. En ik vroeg me af waar de leukste plek is om te feesten. Geen Dance of House party, maar liefst op slippers en het strand.
Alvast bedankt!
Beste allemaal,
Ik ga 27 december met een vriend voor een maand naar Thailand. En ik vroeg me af waar de leukste plek is om te feesten. Geen Dance of House party, maar liefst op slippers en het strand.
Alvast bedankt!
Hallo,
De eilanden zijn zeker leuk voor oud en nieuw. Misschien Ko Phi Phi is niet zo party en toch gezellig of Koh Tao, Koh Samui of koh Phangang.
Hoi!
Net geboekt en ga met hetzelfde doel die kant op…
Idd gewoon relaxed lijkt me het best! Ben niet zo’n discospringer…
What about Ko Chang? iemand een idee?
N.
jammer dat jullie niet met de kerst gaan
Ik vlieg voor oud en nieuw weer terug, om weer lekker thuis oud en nieuw te vieren.
Ik vlieg 16 December al!
Plan nog onbekend.
aha ok ik heb mijn plan al klaar.
kerst in iedergeval op ko tao errrug lekker
Slippers op het strand…is so sixties:biggrin:. Oud en nieuw vier je in Bangkok op het plein voor Central World, waar vanaf november al beergardens staan van alle grote biermerken, allemaal hebben ze podia met live-muziek. Vergelijk het een beetje met Times-square in New York, alleen niet zo koud en eigenlijk veel leuker…
Ik vier oud op nieuw bij mijn toekomstige schoonouders!! nu het beste om feest te vieren =Bangkok(de backpakkers omgeving,kao san road)kan soms wel heftig aan toe gaan!Als strand zou ik kiezen Koh samet.gegroet:georgessiam.
Ik wil toch nog even reageren omdat de wensen (wat wel en wat niet) weliswaar duidelijk zijn aangegeven maar een begrip als “relaxed” (om maar een voorbeeld te noemen) nu eenmaal niet voor iedereen dezelfde betekenis heeft.
Zo zijn bv Koh Tao en Samui genoemd als aanbeveling, dat kan natuurlijk, ik wil alleen onze ervaring vertellen om evt. teleurstellingen te voorkomen, oordelen doe je zelf, mooi eiland Koh Tao, leuke stranden, aardige mensen, alleen lagen wij daar vorig jaar Maart wel tot vroeg in de ochtend ons hutje, dat wat afstand betrof een flink eind vanaf de “partyzone” lag, uit te dreunen. Een avond bleef het rustig, (op Tao althans, omdat de politie hier en daar wat installaties in beslag had genomen, grin) maar de stampende housebeat van het bovengelegen eiland Pangang zorgde ervoor dat iedereen gewoon door kon feesten… :drugged:
Oud en Nieuw 2005/2006 hebben wij op Koh Lanta gevierd, heerlijk relaxed sfeertje, we verbleven bij Fischermans Cottage Resort (wat ik overigens zowiezo kan aanbevelen) maar we zijn 's nachts nog even hier en daar gaan “buurten” en daar was de sfeer net zo.
We begonnen de avond (om ca. 20 uur) met een mannetje of 30, later werden dat er wat meer maar van een enorme mensenmassa is zeker geen sprake geweest, je kon de hele avond tot midden in de nacht lekkere hapjes laten BBQ-en, er werd een lekker muziekie gedraaid, dansbaar voor de liefhebbers maar qua volume kon je ook nog gewoon praten ipv te moeten schreeuwen, om 24 uur werden de bekende lampionnetjes opgelaten die we tot diep in de nacht op het strand zijn blijven volgen, blote voetjes in het zand, drankje erbij, kortom iedereen happy. :wub:
Geen beste kwaliteit maar deze foto geeft wel heel goed het sfeertje weer :
Als je echter op nieuwjaarsdag graag snorkelend/zwemmend je kater kwijt wil raken moet je hier niet zijn, de stranden zijn breed maar vanaf de vloedlijn ligt de kuststrook vol met enorme rotsen, overblijfsel vd tsunami golf, bovendien ligt dat gedeelte een groot deel vd dag droog waar het uitzicht ook niet echt mooier van wordt. Maar ook dat is een subjectief begrip uiteraard! :slywink:
Anyway, wij vonden het een top locatie om Oud en Nieuw te vieren en zijn na 3 nachten weer vertrokken om elders te gaan snorkelen.:vak02: Just my two cents.
Nou, hier so sixties Nick:zon02:
Dank voor al jullie reacties…
Ja ik denk eigenlijk ook wel aan Bangkok of anders Samet, ben op laatstgenoemde eerder dit jaar al een keer geweest en Robert, de Nederlander die er zijn bar heeft is goed gezelschap.
Anyway, kan nog veranderen natuurlijk!
Grtz.
Goed plan, wij zijn ook “erregens” in Thailand op dat moment maar waar we Oud en Nieuw gaan vieren dat zien we dan wel weer.
Eerst maar eens weg hier want ze zijn al druk bezig met de kerstversieringen in m’n buurtje (tis dat ze nog niet verkocht worden maar anders zouden ze gegarandeerd nu al met een boom in huis gaan zitten! :hihi: )
Ze doen maar, over 6 dagen ben ik pleitos!
als ik zo naar de foto kijk moet ik denken aan lonely beach op koh chang een jaar of 4 geleden echter was de bouw van nieuwe hotels op koh chang in volle gang toen en zal het nu dus wel drukker zijn echter werden de meeste hotels op white sand beach gebouwd dus zal lonely beach nog wel relaxed zijn en als somige dit so sixties vinden komt dat mooi uit want toen ben ik als was het nog maar net op het randje in geboren hihi
groet dirk :chin:
Wij gaan O&N vieren op Koh Chang, White Beach. Wij komen 31 december heel vroeg aan op Bangkok en willen dan z.s.m. richting Koh Chang. Iemand ervaring hoe je daar het snelst kan komen? Is een taxi betaalbaar? Of zijn bussen net zo snel?
Groetjes Nicole
het snelste is per vliegtuig naar trat en vandaar met een busje naar koh chang
de tijd en of hoe veel geld je kwijt bent met taxi of bus weet ik niet
op white sand beach was er een leuk feest op het strand 2 jaar geleden met dj, dansen en natuurlijk buckets met drank
groet dirk :chin:
Bus is goed en geen enkel probleem. Pak een taxi op Suvarnabhumi. Laat je brengen naar Ekkamai busstation (ongeveer 300 bath). En koop daar voor rond de 200 bath pp (ong. 4 euro) een buskaartje voor Koh Chang. De bus zet je af bij de ferry (Laem Ngop) naar Koh Chang. De busrit is 4,5 a 5 uur, maar het is een comfortabele AC bus.
Vliegen is naar mijn inschatting 5 a 10 keer zo duur als je bedenkt dat je van het vliegveld ook nog een keer een uur in een busje moet (of zelfs nog een keer overstappen dacht ik). Zodoende is het ook nog maar de vraag of het sneller is. Hangt ook van het tijdstip van je vlucht af.
Bussen vertrekken vanaf 7.00 uur in de morgen, meen ik mij te herinneren.
Je kunt nog sneller naar koh chang,een prijs afspreken met een taximan aan de luchthaven!ikzelf heb met een taxi van het vliegveld naar hua hin slechts 1500bath betaald(peanuts)als je eerst naar ekkamai gaat ben je wel "lang"onderweg!!!Ik zou zeggen aan wie deze vraag heeft gepost,probeer eens een prijs af te spreken,en als het je niet aanstaat kun je nog altijd een bus nemen!!(nicole168)gegroet:georgessiam.
Heineken liet het dit jaar afweten. Of Asahi en Federbrau nou voor NLers zulke grote biermerken zijn?? Ook hier de Thaise kwaal: oorverdovend harde kabaalmuziek, ook aan de overkant bij de BigC kan je je buurman niet eens verstaan. Soms 3 bands die tegen elkaar in staan te overvolumeren. Slecht en duur eten. Vooral heel geschikt voor doofstommen, lijkt me.