Eind december 2011 vlieg ik naar Maleisië voor 3,5 week backpacken.
Ik kom op 29 december aan in KL. Heeft er iemand tips voor een leuke plek waar je een leuke oudjaarsavond kan hebben? Zat zelf te denken aan Penang (wel kort dag bij aankomst op de 29ste).
Ben erg benieuwd naar tips voor KL zelf, ik kom waarschijnlijk pas de 31e aan.
Jasper, heb jij al iets geboekt of ga je in KL gewoon op zoek naar een hostel ofzo? weet niet goed of ik dit al moet boeken gezien t wel 31-12 is.
Oud & nieuw wordt redelijk uitbundig gevierd in Maleisie. Het enige wat er anders aan is; het wordt niet de hele nacht door gevierd. Het vuurwerk om 0.00 is meer de finale afsluiting. Natuurlijk heb je diverse feesten etc. Zo kun je ruim vooraf kaarten kopen bij diverse disco’s etc. Ook kun je voor RM200+ naar een prive feest bovenin de KL Tower.
Er is altijd vuurwerk; op diverse plekken in KL. Het wordt echter niet zo goed vooraf gecommuniceerd; waardoor je niet echt weet (meestal) waar je precies moet zijn. Bij KLCC Park zit je altijd goed. Hier heb je elk jaar enorm vuurwerk. Rond Jalan Bukit Bintang heb je meestal ook flink wat activiteiten (de hele avond) en ook vuurwerk.
Toen wij nog in het centrum woonden; vierden we eens oud & nieuw bij ons op het dak van de condo. Het was grappig (en vreemd) om te zien dan om 0.30 iedereen alweer naar de auto liep om naar huis te gaan.
Als je oud & nieuw met een drankje wilt vieren (je kunt beter niet met flessen drank op straat rondlopen in Maleisie) kun je misschien reserveren bij de Traders Skybar. Niet alleen heb je daar fantastisch uitzicht; en je kunt er ook daadwerkelijk op een nieuw jaar proosten!
Ik boek de eerste bestemming altijd vooraf als ik ga backpacken. Iets moeten zoeken in een omgeving die helemaal nieuw is na een lange reis ben ik niet zo van
RDW84, hoe lang blijf je in Kuala lumpur en Maleisië? Veel plezier in ieder geval!