Kerst en oud&nieuw west maleisie

Hallo reiziger,

met de kerstvakantie willen we twee weken naar maleisie. We gaan met twee kids, 1 van 15 maanden en de andere 2,5 jaar. Nog even snel voordat we voor de jongste ook moeten betalen.

Onze route is nu als volgt:

vertrek 23 dec
24 dec aankomst kl
25 dec kl
26 dec kl
27 dec sochtends vertrekken naar cameron highlands
28 dec CAmeron highlands
29 dec vertrek richting penang
30 dec penang
31 dec langkawi- direct door naar koh lipe of overnachten
1 jan koh lipe
2 jan koh lipe
3 jan koh lipe
4 jan langkawi
5 jan langkawi
6 jan vlucht naar KL
7 jan dagje KL en savonds vlucht terug naar amsterdam

Ik heb een aantal vraagjes:
1- met welk vervoersmiddel is deze route gemakkelijk te doen? Is met de auto te doen en is dat prijzig daar?
2- waar is het leuk om kerst en oud&nieuw te vieren?
3- hebben jullie nog leuke, betaalbare hotels (met zwembad)?
4- welk budget moeten we aan denken om mee te nemen?

Alvast super bedankt voor jullie antwoorden/ suggesties.

Groetjes,
stephanie

Ik zou zeker een dagje of zelfs twee dagen minder in KL doorbrengen denk ik, want jullie hebben slechts twee weken en willen best wel een forse afstand afleggen zo te zien. Of in ieder geval redelijk wat doen. Nu staan er 3 volle dagen en wat halve momenten op de planning zag ik, maar in 1 of 2 dagen heb je het wel gezien over het algemeen.

Met de auto kan, je kan prima zelf rijden in Maleisië. Autohuur zal denk ik rond de 30 euro per dag liggen wanneer je een ruime auto wilt en verzekerd wilt zijn. Voor 25 per dag lukt het wellicht ook nog, afhankelijk van de broker.

Er wordt niet echt veel gedaan met kerst gok ik, aangezien het een zwaar islamitisch land is. Qua oud&nieuw zou ik zelf kiezen voor Koh Lipe denk ik, maar heb er verder niet al te veel ervaring mee, omdat ik er nog nooit ben geweest rond die tijd van het jaar.

Qua budget verschilt heel erg wat jullie willen. Een auto is vrij prijzig, maar misschien wel onvermijdelijk, zeker met jonge kinderen. Denk daarbij aan 30 euro per dag + brandstof en one way fee. Het eten is er vrij goedkoop, overnachtingen zijn er echter iets duurder. Zeker in drukke periodes ben je toch best wel wat geld kwijt aan overnachtingen. Een goed budget, exclusief auto, maar inclusief overnachtingen met zwembaden is denk ik zo een 60-80 euro per dag. Wel is veel afhankelijk van je voorkeuren e.d. Als jullie veel luxe willen kan het duurder worden en als jullie het zo goedkoop mogelijk willen doen kan het goedkoper uiteraard.

Hallo Stephanie,

Afgelopen kerst was ik in KL, superleuk! Echt een aanrader om daar te zijn met kerst. Het is inderdaad een islamitisch land, maar kerst wordt er op de commerciële wijze zeker wel gevierd.

Qua vervoer zou de bus ook een prima optie zijn. Erg gemakkelijk om zelf te regelen, comfortabel en betrouwbaar. Maar met vier personen zal een auto wellicht goedkoper zijn.

We hebben de hotels vastgelegd en gaan proberen met Ov of minibus te reizen. Kan niet wachten om te gaan!
Bedankt voor de reacties!