Hallo,
Ik ga in september een weekje naar een minder toeristische trekpleister van Kroatie, nl. Osijek. Heeft er iemand wat leuke tips voor mij? Things to see? Things to visit? Het Nationale Park en Osijek zelf staan reeds op het programma. Zijn er nog andere bezienswaardigheden in de omgeving? Heeft er iemand ook een leuk vakantieadres - liefst bij particulieren.
Alvast bedankt.
Deze snap ik niet helemaal.
Je gaat vrijwillig naar Osijek, maar kent de stad niet, weet ook niet waar je moet overnachten en wat er te doen is.
Misschien een domme vraag, maar waarom wil je er dan naartoe ?
Vakantie in Osijek kun je een beetje vergelijken met vakantie in Delfzijl of een andere niet toeristische stad in Nederland.
Wanneer je er naartoe gaat om er iemand te bezoeken dan zou ik gewoon vertrouwen op hun kennis van de omgeving oftewel…zij verzinnen wel iets.
En anders zou ik Osijek maar lekker laten voor wat het is, Kroatië heeft veel meer te bieden dan Slavonië en in September is het overal een stuk rustiger, prijzen zijn veel lager, kortom aangenaam toeven.
Waarom ik naar Slavonie wil gaan? Wel da’s heel eenvoudig … om ook eens de andere kant van Kroatie te leren kennen!! Simpel toch? Trouwens 'k stel maar een vraag hé …
Verder nergens om, maar ik ben afgelopen september, om dezelfde reden als Visje, met de trein van Zagreb naar Osijek geweest en vond het plaatsje voor twee dagen fantastisch.
Kwestie van smaak he.
Ik denk dat je al geweest bent Visje, mocht dat niet zo zijn, Guesthouse Maksimilian is geweldig.
Groet,
Ton