Kroatie

hallo allemaal,

ik ga dit jaar op vakantie met mijn ouders naar kroatie naar dolmatië. (weet niet precies hoe je dat schrijft) wij zouden dan ook graag julli ervaringen willen weten over dit gedeelte van kroatie wat er te doen is en wat er te zien is. ook leuk om te weten vindt ik of het land erg prijzig is of niet. hoe duur is bijvoorbeeld een cola als je in een dorpje wat drinkt. en hoeveel kost ongeveer een activiteit. is het eten en zijn de supermarkten erg duur? wij kunnen wel wat besteden maar het is natuurlijk leuker om dat te bewaren voor de leuke dingen. dus wie heeft er tips??? en do’s en don’ts???

mijn moeder is wel pas geopereerd aan haar rug ze heeft nu niet veel pijn meer maar iets als surfen en duiken kan ze niet. we hebben ook onze auto bij dus kunnen ook makkelijk ergens naar toe gaan maar het liefst niet al te ver.

ik hoop dat iemand mij wat andwoorden kan geven op mijn vragen en zo het dan ook erg graag horen.

wat mischien ook wel handig is om te weten is dat wij van 8 augustus t/m 22 augustus daar zijn

groetjes wander

Hoi Wander,

Ik heb een aantal jaren in Kroatië vakanties doorgebracht, waaronder in Istrië en het eiland Krk. Ik vind de natuur in Kroatië altijd erg mooi, lekker klimaat, prachtige dorpjes, een heerlijke zee waar je heerlijk in kunt zwemmen, duiken/snorkelen en over kunt varen (het huren van een bootje is dan ook zeker de moeite waard!). Een andere do zijn de Plitvice meren, ik weet niet of dat voor jullie in de buurt zal zijn.

Ik heb het altijd een heerlijk land gevonden, en ga er deze zomer weer een weekje langs. Af en toe kun je merken dat het land sinds het einde van de oorlog aan het ontwikkelen is. Niet iedereen spreekt er goed engels, maar ik vind de mensen er altijd erg vriendelijk…

Bijzonder in Kroatië vind ik ook als er storm op komst is (Bora), dat gaat er soms heftig aan toe. En op de één of andere manier verbroedert dat wel… :stuck_out_tongue:

Op de plekken waar ik geweest ben zijn de prijzen ongeveer normaal, niet echt duur of goedkoop ofzo. Wat ik over Dalmatië weet, is dat het een stuk minder toeristisch is dan Istrië, en ook rustiger. Dit zal waarschijnlijk ook in de prijzen te merken zijn.

Dit is wat ik je kan vertellen! Geniet ervan!