Vakantie Kroatie

Hallo allemaal,

zijn er hier al mensen naar istrie geweest en zo ja, waar? Kunnen jullie mij tips geven welke steden er zeker de moeite waard zijn te bezoeken of om te verblijven? En hebben jullie nog tips voor andere activiteiten buiten het bezoeken van steden? En misschien nog praktische tips qua cultuur, vervoer, prijzen? Alvast bedankt voor de reactie.
:slight_smile:

Hallo,

Als je verschillende dingen wilt gaan bezoeken in Istrie raad ik u de grotere steden daar aan zoals Opatija, Pula en Rovinj.
Als u kan moet u ook absoluut eens naar Plitvice rijden. Dit is een prachtig natuurpark in het binnenland.
In feite raad ik de mensen wel aan om eerder naar Dalmatie te gaan dan naar Istrie. Het is er minder toeristisch, het weer is er beter en de streek is er mooier.

http://www.gotocroatia.com/nederlands/acco…ties_Istrie.asp
Hier vindt u alvast enkele accommodaties in Istrie.

Vriendelijke groeten

KiCo

hoi!
Ik ben een paar keer naar kroatie op vakantie geweest, en ik vond het in Dalmatie ook leuker als in Istrie. Istrie lijkt meer op Italie. En is iets duurder (over het algemeen). Desalniettemin is Istrie wel een heel leuk land om op vakantie te gaan!
veel plezier daar!

(in Pula hebben ze trouwens een hele mooie Arena, waar ze meestal openlucht optredens hebben enzo, heel mooi!)