Wie oh wie kan mij helpen? Ik wil halverwege juni met mijn eigen auto richting kroatie rijden. Ik ga samen met mijn vriendin.
We zijn aan het kijken in istrie maar het blijkt toch lastig een leuke / goede plaats te vinden om te verblijven.
We willen graag een appartementje ergens aan de kust waar voldoende te beleven is (een gezellige boulevard waar je savonds lekker uit kan lopen en op een terrasje kan gaan zitten. Let op want we willen niet midden tussen de feestende en drukke jongeren zitten. Het moet dus geen salou, el arenal, chersonissos ofzo zijn… waar je overal tussen de zatte schreeuwende jongeren loopt.
We zouden vanuit de uitvalsbasis graag uitstapjes maken naar pula, medulin, rovinj en porec. En wellicht nog andere mooie plaatsen in istrie.
Ik hoop dat ik niet te veeleisend ben en dat jullie mij tips en adviezen kunnen geven over een goede / leuke plaats of stad in istrie om te verblijven.
Umag? Vanuit Umag gingen we destijds naar Novigrad (leuk stadje), Pula en Porec. Mocht je nog een leuke hoofdstad willen bezoeken, dan is de Sloveense hoofdstad Ljubljana ook een aanrader. Dit is zo’n 130 km van Umag.
Verder was het centrum van Umag ook erg gezellig. Leuke boulevard met allerlei restaurantjes.
Mijn zusje heeft vorig jaar enkele dagen in hetbinnenland van Istrie gezeten. Was erg enthousiast over deze locatie. Vond de kust erg verpest door het massatoerisme in het binnenland is ook zomers nog rustiger.