Is er eigenlijk wifi aan boord op een Shinkansen?
Via Wereldwijzer app
Is er eigenlijk wifi aan boord op een Shinkansen?
Via Wereldwijzer app
Sommige Shinkansen hebben WIFI, maar hiervoor dien je een abbonement bij een Japanse provider te hebben.
Op de grote stations is vaak wel gratis WIFI beschikbaar.
De WIFI situatie in Japan is hier goed beschreven:http://www.japan-guide.com/e/e2279.html
Ik huur meestal mobiel WIFI. Dat kan bijvoorbeeld via Global Advanced, maar er zijn meerdere aanbieders. Het is niet goedkoop, maar roamen is veel duurder en geen gedoe met registreren of verbinding maken of traag internet, zeker als je LTE neemt is het supersnel. Bovendien heb je dan bijna overal internet, wat superhandig is om te skypen, whatsappen, google maps te raadplegen, boekingen te wijzigen of treinroutes op te zoeken etc.
Dank Nigo!
Link gelezen!
Jammer dat het in de trein dus niet echt mogelijk is zonder abonnement.
In mijn gehuurde appartement ligt als het goed is een mobiel wifi apparaatje voor me klaar.
Via Wereldwijzer app
Ik snap het volgende nog niet helemaal.
Na vertrek met de trein vanaf Osaka Airport kom ik als eerste aan op SENRICHUO(MONORAIL)**
Daarna zal ik over moeten stappen op de volgende trein : SENRICHUO(KITA-OSAKA)**
En deze zal mij brengen op Shin-Osaka.
Klopt dit? ( zie bijlage van de reisplanner )
**
**
Kom je aan op Osaka Airport (Ook bekend als Itami Airport of ITM)? Dit is een ander vliegveld dan Kansai Airport (KIX). De meeste internationale vluchten komen aan op KIX.
Volgens mij klopt het dat je vanaf Senrichuo direct naar Shin-Osaka gaat. Esaka staat denk ik er in aangegeven, omdat de trein vanaf dat punt op een andere lijn rijdt van eventueel een andere maatschappij.
Ik kom inderdaad aan op Kansai! Haha!
Wanneer ik nu Kansai invoer zie ik ook gelijk de Haruka Expres in de route. Daarom snapte ik het dus ook niet helemaal.
Dank je!
Kan gebeuren. Je hoort er tegenwoordig als wereldstad niet meer bij als je maar 1 vliegveld hebt :biggrin:
Haha, zo is het!