Ortega

Hallo!

Sinds een ongeveer een jaar speur ik rond op het reisforum, dus nu vond ik het wel eens tijd om me aan te melden. Heb al erg veel gehad aan alle informatie en vragen/antwoorden hier voor mijn vakantie naar Thailand vorig jaar.

Trouwens, “ik” is: Esther, een iets te standaard naam in Nederland dus vandaar dat ik ooit de schermnaam Ortega aangenomen heb (naar de Kapitein van de Snorkels), dat is wat minder standaard dus vandaar dat die in gebruik is gebleven.

Nu ideeën aan het opdoen voor de volgende vakantie, helaas pas in september, maar des te meer tijd voor de voorpret. Maar we (=ik&vriend) hebben nog geen idee wat het wordt! :slight_smile:

Hoi Esther,
Welkom op wereldwijzer,
Misschien dit jaar eens op reis gaan naar Maleisie?
In Maleisie kan je oa:het eiland Langkawi bezoeken!
Het is het mooiste eiland van Maleisie. Hoewel het niet een typisch bountyeiland is, heb je er wel fantastische, uitgestrekte stranden. Verder is er een goed wegennetwerk waardoor je het eiland prima zelf kunt verkennen (per brommer of huurauto). De binnenlanden van Langkawi zijn prachtig, vooral de authentieke kampungs zijn erg leuk om doorheen te rijden.
zie foto hieronder

http://www.liveworldtours.com/langkawi/langkawi8.jpg

1:30min mooie beelden van Maleisie!
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“2ke3NaT3NPw” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>
Indien je met vragen zit over dit prachtig land dan kan je terecht op het Maleisieforum zie link: hier aanklikken
groet,georgessiam

Maleisië zit zeker in de gedachten Georgessiam! Maar er is nog geen rode draad in onze gedachten te vinden! Daar bezoek ik het forum voor; om te kunnen filteren op de “klimaat/bezienswaardigheden”-factor. (Dus waar is het in september niet te warm/koud/nat en waar kunnen we veel doen/zien in drie weken, zonder dat we het gevoel hebben dat we het halve land overgeslagen hebben en zonder na de vakantie alweer aan vakantie toe te zijn om bij te komen…?)

Ruim 3 maanden later eindelijk de knoop doorgehakt; Maleisië it is! Maar nu… het hoe en wat. We hebben “maar” drie weken en willen sowieso ook naar Singapore, en als het kan niet alleen het schiereiland maar ook Borneo (en evt. nog Brunei) meepakken. We weten nog niet in welke volgorde, dus ik ga weer druk rondneuzen hier op het forum. Vorig jaar voor Thailand/Cambodja veel aan gehad! Maaruhm; tips zijn welkom. :slight_smile:

Nou zelf heb ik éénmaal de Batu Caves bezocht in Kuala Lumpur!
Het ligt ongeveer 13 kilometer ten noorden van Kuala Lumpur, in het district Gombak.
Via een enorme trap van 272 treden kom je bij de ingang van de grot.
Moet je beslist gaan bezoeken ,Ortega!!!

1 like

Las daar al wat over ja, ik ga het zeker onthouden!