Orkaanseizoen september

hallo iedereen,

Ik vertrek begin september naar Playa del Carmen.
Regenseizoen , Orkanen ???
Is iemand al in deze periodes ginder geweest en waaraan mogen we ons verwachten

groetjes

Ja, dat is eigelijk wel midden in het seizoen. Kans is erg groot op orkanen ook in Playa. Uiteraard niet te voorspellen wat er aan zal komen maar enkele voorbeelden van aanzienlijke orkanen rond deze periode zijn b.v. Dean (2007), Wilma (2005), Emily (2005) en Mitch (1998).

Ok bedankt
Niet echt veel orkanen dus die echt aan land komen, want ons meer afschrikt zijn dagenlange onweders. Als het slechts kortstondige buien zijn en daarna volop zon dan is het niet zo erg.
De reis is nog niet geboekt maar we vertrekken zeker begin september,we twijfelen ook nog over Cuba maar ik denk dat daar de toestand erger is.

groetjes iedereen

Hoi,

je kunt pech hebben, maar statistisch gezien heb je eerder geluk :wink: Ik was ten tijde van Mitch in Playa en heb er twee dagen zwaar weer door gehad. Achteraf was het geen reden om er een volgende keer voor thuis te blijven. Is niet leuk, maar hoeft niet per se je vakantie te verpesten.

Ik heb er even een apart topic van gemaakt :wereld:

1 like

Reis is geboekt, Hotel Sandos Caracol Eco resort & Spa
Wat het weer betreft we zien wel , van een paar buien zijn we niet bang die hebben we hier ook .
We kijken er alvast naar uit >>> :zon02:

Ik ga ook naar Hotel Sandos Caracol Eco resort & Spa.
Alleen niet in september maar aanstaande maandag! We hebben select club geboekt.
Dus als je nog vragen hebt over het hotel of omgeving ed, stel ze gerust… na afloop kan ik ze vast beantwoorden :slight_smile:

1 like

Hoi Sarah,
Zal ik zeker doen, alvast een warme en prettige vakantie toegewenst:dag:

hoi sarah.

ik ga morgen ook naar mexico,ga jij ook met martinair??
ga jij ook dingen bezichtigen in mexico??

groetjes anna

Ik ga eind september… Ben benieuwd wat het weer gaat brengen!

komt vast goed nu hebben we ook goed weer maar 1 tropische bui gehad van een uur meer niet! ben nu in guatamala en het is erg mooi hier echt een aanrader als ik jou was zou ik guatamala ook bezoeken!!

Dat zou ik wel willen, maar helaas ga ik nu maar 1 week! En in Maart gaan we 2 weken naar Puerto Vallarta…

Maar hoop een keer een rondreis Mexico, Guatemala en Belize te doen!

Hoi,
Ik ben inmiddels weer helemaal terug na 16 dagen Sandos. Het is een mooi resort. Bij ons was het er erg warm. Je loopt het meeste op je slippers en lange spijkerbroeken kun je thuis laten. Dat was iets waar wij ons in hadden vergist. We hadden ook maar 1 fles zonnebrand factor 30 mee, achteraf iets te weinig. We verbranden normaal nooit, maar hier is de zon extreem fel. Ik kan je verder aanraden om je aan te melden bij sandos4u. Je krijgt dan een mail en als je die uitprint en laat zien bij het inchecken krijg je een gratis upgrade. Wij hadden select club, echt een aanrader en werden geupgrade naar een luxe kamer met 2 persoons jacuzzi.
Wij hebben de jeepsafari naar siaankaan gedaan, erg leuk, maar wel duur en we hebben Tulum en maya adventure gedaan. Tulum in de ochtend en maya adventure in de zelfde excursie smiddags. Dit was echt top! En kan ik zeker aanraden.
Ik zelf vond Playa del Carmen niet zo leuk. Allemaal dezelfde winkels en extreem hoge prijzen. Wij hebben uiteindelijk de souvenirs bij de excursie van Tulum Maya Adventure gekocht bij een local met zn winkeltje op het terein van maya adventure. Dit waren tenminste redelijke prijzen. En op het vliegveld nog wat kleine dingen gekocht.
Bij Sandos kun je geen pesos pinnen, op het vliegveld wel, dus dit zou ik gelijk doen.
Bij de select club aan het strand heb je gratis wifi :slight_smile: Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!
Alvast een hele fijne vakantie!

Hey Sarah,

Ik ga eind van deze maand naar Sandos en heb super veel zin vooral na het lezen van jou positieve beleving… Nou heb ik een vraagje. wat houd ‘select club’ in? ben je ook uitgeweest zo ja hoe was het uitgaan en wat is een aanrader?

alvast bedankt

groetjesss

Hoi Robin,

Selectclub is volgens de beschrijving van Neckerman het volgende: De Sandos Select Club is een apart en nieuwer gedeelte binnen het Sandos Caracol Eco Resort & Spa. Dit deel beschikt over een eigen zwembad, zonneterras met ligbedden, snackbar, een eigen miniclub en kinderbad. De standaardkamers zonder zeezicht, deluxekamers en juniorsuites in de Sandos Select Club beschikken naast alle eerder beschreven faciliteiten ook over koffie- en theefaciliteiten, strijkfaciliteiten en badjassen. Daarnaast hebben de gasten van de Select Club recht op een echte VIP behandeling. Zo krijgt u een privé check-in/out en kunt u gebruik maken van de exclusieve Beach Club met een gereserveerd deel op het strand, gratis internetfaciliteiten, douches, kleedkamers en ontbijtmogelijkheden. Uiteraard kunt u van alle faciliteiten op het gehele Sandos Caracol Eco Resort & Spa complex gebruik maken. Bovendien kunt u dag en nacht gratis gebruik maken van de roomservice.

En die beschrijving die klopt. Alleen prive check in en out klopt niet. Dat aparte zwembad is heerlijk. Niet zo druk.
Mensen die we kennen hadden geen select club geboekt, maar een deluxe kamer met jacuzzi. Omdat ze lid waren van Sandos4u, kregen ze een gratis upgrade naar de Select Club. Wij hadden de standaard kamer geboekt van de select club, maar zijn geupgrade naar een luxe kamer met jacuzzi. Het is geen garantie, maar je hebt wel meer kans op betere kamers als je lid owrdt van Sandos4u. Wat eigenlijk alleen inhoudt dat je een mail krijgt met code en die laat je zien bij het inchecken.

Ik ben daar zelf niet uit geweest. Het nadeel van het resort is dat het niet op loopafstand ligt van het stadje. Andere Nederlanders die wij tegenkwamen zijn wel heel vaak uitgeweest. Zij gingen met de taxi. Dus het kan wel daar, maar ik heb er geen ervaring mee.

Alvast heel veel plezier en mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust!

Hallo,

Wij zitten eraan te denken om een vakantie naar mexico te boeken het gaat dan al om volgende week, nu keek ik even naar het weerbericht voor de komende 14 dgn maar dat ziet er niet heel goed uit donkere wolkjes met regen erbij. Hoe moet ik dat voor me zien alleen een uurtje regen en daarna prachtig weer of valt het allemaal wel mee en moet ik gewoon boeken en me er niet druk over maken. We gaan ook voor de zon dus valt dan tegen als je 2 weken regen hebt! Wie kan me antwoord geven! Bedankt alvast.

dat zal wel meevallen hoor ga maar niet zo van die weerberichten uit.
meestal is het een buitje en daarna is het weer over,mexico is een heel groot land dus het kan ook verschillen waar je ben, toen we terug gingen was het is playa blauwe lucht en bij de luchthaven regende het en dat is ongeveer 30 minuten rijden.

Het weer was afgelopen week hartstikke goed!! Alleen vorige week zondagochtend wat regen gehad en sommige dagen werd het aan het eind van de dag iets bewolkter,maar voor de rest alleen maar zon :slight_smile: Neem een hoge factor mee want je verbrand levend,de zon is erg fel.

Sarahhh,

of anderen natuurlijk,

Wij zouden volgend jaar in juli ook naar dit hotel willen gaan voor onze huwelijksreis en hiervoor ook de select club boeken.

Na wat opzoekwerk op internet zit ik echter met 2 vragen (die jij waarschijnlijk wel zal kunnen beantwoorden :cheer:):

• Blijkbaar zijn voor deze selectclub verbouwingen gedaan waar nogal wat hinder van werd ondervonden, zijn deze verbouwingen reeds ten einde (of indien niet heb je hier veel last van?)

• Als ik het plan bekijk op de website van het hotel zie ik 2 plaatsen voor select club, klopt het dat de nieuwe kamers (die er toch heel wat beter uitzien) aan de strandzijde liggen?