Hallo,
Ik heb onlangs geboekt voor eind oktober begin november naar Playa del carmen.
Nu hoor ik hier en daar dat het weer dan niet zo goed in, bij het reisbureau gaven ze echter aan dat het weer gewoon erg goed is, alleen kans op een bui.
Hoe is jullie ervaring hiermee?
Bedankt alvast!
Hoi Patricia,
het weer is natuurlijk niet altijd te voorspellen, maar mijn persoonlijke ervaring is dat het een fikse bui op de late middag kan zijn. Oktober heeft er volgens mij al een stuk minder last van dan september 
Dankjewel voor de reactie…
Nouja, ben in principe wel echt een zon mens, maargoed, ging redelijk uit van de kennis dat ik dacht dat het reisbureau zou hebben.
Maar jouw ervaring is dat je de rest van de dag wel gewoon lekker een paar dagen van je vakantie in het zonnetje kan liggen? 
Normaal wel, maar het kan per jaan natuurlijk verschillen.
Mijn ervaring is dat het de hele dag fijn en zonnig weer is en dat laat op de middag een verkoelende bui valt. Daarna is het meestal weer fijn weer. Dat het dagen achter mekaar slecht weer blijft heb ik maar 1x meegemaakt, maar dat had ook met een storm in de regio te maken.
Maak je er maar geen zorgen over :zon02:
Zoals Roberts zegt kan het weer in de maanden augustus-november ‘instabiel’ zijn. De kans op een tropische storm echter alweer wat kleiner in de periode dat jij gaat maar je zou theoretisch pech kunnen hebben.
Wanneer er een tropische storm in de regio is kan dit (afhankelijk van de zwaarte) een paar dagen tot zelfs 2 weken voor bewolking, wind en regen zorgen. Maar dit is niet te voorspellen dus je zult toch geduld moeten hebben. Maar positief blijven: de kans op zon is hoog 
1 like
En vanmorgen was het 11 graden. Om maar aan te geven dat het weer niet voorspelbaar is. brrrrrrr 
Dan is jullie weerapparaat stuk… :zon02:
Nouja ik houd m’n vingers dan maar gekruisd voor mooi weer!!