Het weer in Mexico, eind november/begin dec. Playa del carmen

Ik ga samen met mijn vriend 20 dagen naar Mexico vanaf 20 november. Ik had al wel een beetje rond zitten neuzen naar het weer rond die periode maar ik lees verschillende verhalen.

Is er hier iemand op het forum die hier woont en mij kan vertellen of we wel van de zon kunnen genieten of veel te maken hebben met buien? En hoeveel graden is het ongeveer? Hoop niet dat we veel regen krijgen… heb zoveel behoefte aan de zon.
Hopelijk is de zee temperatuur ook lekker!

Bedankt voor de reactie alvast!

is er nou echt niemand van de 3548 lezers die er ervaring mee heeft??

Hoe kun je ervaring hebben met een periode die nog niet geweest is? :wink: (sorry, kon 't niet laten)

Nu serieus. Je zit na de regentijd en hebt waarschijnlijk geen last van langdurige regen. Ik ken Yucatan van september, oktober en van november, maar heb in geen van die keren een verregende vakantie gehad. Mocht er een bui vallen, dan laat op de middag en maar even. Erna is het gewoon weer lekker.

Het is wel kouder aan het worden., maar nog steeds korte broeken weer. Een beetje vergelijkbaar met Nederlands zomerweer.
De zwembaden zijn aan de koude kant, maar dat zijn nederlanders ook gewend. De zee is wel lekker.
Regen doet het wel eens, maar verpest een dag niet. Het is vaak een korte bui en de temperatuur gaat niet erg naar beneden.
Het regent ook wel eens dagen achter elkaar, als in, iedere dag een gedeelte van de dag maar volgens mij is het regenseizoen dan al ver voorbij, maar dat weet ik niet zeker. En ik heb nog geen week meegemaakt dat het DE HELE WEEK regent. Er zitten volgens mij altijd wel wat zon-dagen tussen. Mensen zijn zich aan het opmaken voor het hoogseizoen nu wat voor de deur staat, dus ik denk dat het slechte weer dan wel meevalt.