Wij zijn van plan om aankomende zomer voor het eerst (en misschien wel voor het laatst, als we de Maya voorspellingen moeten geloven ;)) naar Mexico te gaan, in de buurt van Playa del Carmen.
Nu twijfelen we eigenlijk alleen nog een beetje vanwege het weer. Ik weet dat augustus net in/voor het regen- en orkaanseizoen zit. Nu ben ik niet zo heel bang voor een orkaan, maar we willen natuurlijk wel graag mooi weer zodat we een beetje kunnen zonnen.
De temperatuur schijnt in augustus vaak wel goed te zijn, maar betekent dat ook dat de zon veel schijnt en is het niet te bewolkt en regenachtig?
Dat is ook eigenlijk wat wij ons afvragen.
Wij gaan 24 augustus, en zitten er dus in augustus en 1 week in september.
kan iemand zeggen hoe het weer in deze periode is?
een regenbui is zeker niet erg, als het zonnetje maar regelmatig schijnt haha
Ik woon in Playa del Carmen. Op dit moment is het weer erg goed al is er wel net een tropische storm voorbij gekomen. Temperaturen in augustus liggen over het algemeen tussen de 30 en de 38 graden. Bewolking en regen komen wel af toe voor in de maanden augustus en september. Een orkaan is moeilijk te voorspellen. Eigenlijk is het een kwestie van geluk hebben met het weer. Het valt wel een beetje vooraf te zien op deze pagina.
Ik heb idd het nieuws gevolgd over orkaan ernesto.
Had ook begrepen dat het in playa del carmen niet zo ernstig is geweest.
Maar aangezien in andere delen van mexico dit wel het geval was, vroeg ik me toch af of de zee daar iets van heeft gemerkt… We gaan immers ook een beetje voor de zee, en hoop dat die niet veel heeft geleden in playa del carmen.
Hoe is het weer nu momenteel? ik zie altijd op sites een donkere wolk staan haha. Nu vraag ik me af of er wel een beetje zon te zien is.
Voor actuele informatie zijn er tal van webcams beschikbaar die opgesteld staan in o.a. de restorts. Ze geven een goed beeld van de weerssituatie en uitkijk op zee. Ik mag niet linken maar Google maar eens op “Playa del Carmen webcams”.