Oriënteren rondreis

Wij zijn ons aan het oriënteren op een reis door zuid-Afrika.
Ik heb al heel wat routes van verschillende mensen voorbij zien komen,
maar wij vinden het erg belangrijk om aan het eind een paar dagen te kunnen snorkelen bij het strand.
De belangrijkste punten zijn:

  • +/- 17 dagen
  • safari & overnachten in een lodge
  • veel natuur
  • met huur auto
  • eindigen aan het strand waar je mooi kan snorkelen

Deze plaatsten dachten wij zelf aan: Panorama route, kruger national park, Drakensbergen, st lucia

Misschien heeft er iemand tips…

Wij hebben vorig jaar in september een 23 daagse rond reis naar zuid- Afrika gemaakt.
We hebben eerst van kaapstad naar addo gereisd waarna we van port-elizabeth naar durban zijn gereisd. Daar hebben we de het stuk st lucia hluhluwe gepakt.

Hierin zat veel afwisseling van natuur tot dier en actief tot snorkelen aan het strand.
Wij hebben de reis zelf gepland naar eigen wens. Dit is in Zuid- Afrika zeer goed te doen.
Mijn reisverslag is verloren gegaan dus kan ik je niet toe sturen. Ga bij jezelf wel na hoeveel uren je wilt reizen. wij wilden bijvoorbeeld niet langer dan 3 a 4 uur waardoor we een kleiner gebied hebben bezocht maar wel heel grondig.

Ik heb wel een fotoboek voor je met benaming waar het is: De boekwinkel van Blurb | Koop zelf gepubliceerde boeken | Blurb-boeken Nederland
Mocht je vragen hebben over gebieden die wij hebben bezocht hoor ik het graag.

Hallo

Het zou helpen als je erbij verteld welke tijd van het jaar jullie willen gaan!
En 17 dagen is eigenlijk vrij kort in een groot land als zuid Afrika!
Als je aankomt in de morgen in Johannesburg en de huurauto ophaalt, ben je de rest van
de dag bezig om zo’n beetje in de buurt van de panorama route te komen!
Vanaf ergens rond Kruger naar st Lucia ook weer een kleine dag, en vanaf daar
weer naar Joburg idem!
Ten noorden van st Lucia tot aan de grens van Swaziland zitten zo’n beetje de topspots
van zuid Afrika wat betreft snorkelen!
Panorama route met Bourkes Luck potholes neemt ook makkelijk een dag!
Mocht je in de vakantie tijd van daar gaan houd er dan rekening mee
dat veel lodges en overnachting plekken in de natuurparken vaak al
maanden te voor volgeboekt zitten, dus boek op tijd!
Voor de rest is een en ander ook afhankelijk van je budget, uitzonderingen
daargelaten zijn veel private campen behoorlijk prijzig, maar er is zoveel keus en
mocht je bijvoorbeeld niet in Kruger kunnen overnachten nemen wij vaak een B&B of
guesthouse of hotelletje net erbuiten en gaan de volgende dag weer terug!
Kijk ook eens bij eerdere berichten, er staan echt tips en aanwijzingen te over!

Veel planplezier

1 like

Dankje voor jullie berichten!Hier kan ik wel wat mee. De periode dat we willen gaan is in januari!

Mooie plannen. Periode januari voor het noordoosten van Zuid-Afrika is echter niet de beste tijd. Dan is het hoogzomer, erg heet, regentijd, veel insecten / muggen etc. Als het kon, zou ik proberen om dat iets te verschuiven. Begin januari hebben de Zuid-Afrikanen ook nog vakantie en dan is het erg druk bijv. in Kruger Park.

Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience |www.zazoetravel.com

Hallo Gurlie,

Je heb een mooie rondreis in gedachten en om dit te verwezenlijken wil ik je verwijzen naar Han Gunst een Nederlandse die al Jaren in Zuid Afrika woont.
Zij kan voor jou een reis samenstellen in Zuid-Afrika die geheel op je wensen is toegespitst, zie onderstaande en de link naar haar website.
Zij kan ('n deel van) je vakantie als gids/ chauffeur begeleiden
Zij kan voor je een- of meerdaags arrangement samenstellen
Zij adviseer je graag over een mooie route
Zij kan tegen zeer scherpe prijzen je AVIS huurauto verzorgen.
Zij kan je vliegtickets (binnenlands) verzorgen.
Zij kan je accommodatie en excursies verzorgen en boeken

Kijk er eens naar, zelf heb ik zeer goede ervaringen met de door haar verzorgde rondreizen.
Misschien heb je er wat aan, kijken zou ik zeker doen.

Veel plezier met de voorpret van het uitzoeken van je mooie reis naar Zuid Afrika.

PS. Er dreigt wel een gevaar daar:smile: als je er een keer bent geweest dan wil je weer terug naar dit prachtige land.

Groet, Pardede

Dankje ik ga haar zeker een berichtje sturen!!

Ach ik kan je ook een reis voor je maken en e.v. Begeleiden. Doe dit al jaren namelijk, dus…

Ik heb nog een vraag!
Als je zelf een huur auto wil huren, ook om safari door t kruger park te doen…
Is er dan de mogelijkheid om een jeep te huren met open dak?

Sorry maar er mogen helemaal geen autos met open dak door kruger park. Game viewers van het park zelf en andere operators hebben allemaal een (canvas) dsk maar je zit wel lekker in de wind!
Zelf zo’n auto huren wordt niet gedaan ner. Je kunt wel een dichte 4x4 huren maar die heb je voor Kruger niet echt nodig. Trouwens, voor de meeste routes door zuid-afrika niet.

Ja ik bedoel ook z’n canvas dak! Jammer dat je die niet zelf kan huren.
Mij lijkt dat je zo weinig ziet in een dichte auto.

Nee is zeker niet zo. Neem een auto die hoog is, dan zie je meer. Veel plezier.

Idd hogere auto huren en met open ramen rijden waar dat kan. En als je dan toch een keer met een ‘open auto’ een safari wilt rijden, dan boek je in een van de rest camps in het Kruger Park gewoon een game drive bij.
En ga je zelf rijden, dan is het belangrijkste of je zelf goed kunt spotten! Dat is niet altijd even makkelijk, zeker niet in januari!

Met zonnige groet,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience

Hallo

Inderdaad, zeker in januari zorgen dat je voor half 6 aan de Gate staat, en zo snel mogelijk
naar binnen, zodat je voor de komende hitte nog wild kunt spotten , en eventueel
een georganiseerde safari aan het eind van de middag!
En als het even kan de ramen open of de airco aan, de meeste huurauto’s hebben die wel!

veel planplezier

Ja, we gaan denk ik zelf rijden en elke dag ook een ochtend of middag safari doen met driver! waarschijnlijk hebben we een lodge in het krugerpark. Dan geldt dat niet toch dat je voor een bepaalde tijd binnen moet zijn?

Als je zelf in het park rijdt, moet je je altijd houden aan de openingstijden van het park. Ga je met een ranger van een (particuliere) lodge op pad of met de rangers van het Kruger Park zelf, dan hoeft dat niet. Maar alleen dus als je met hen bent, mag je later terugkomen of eerder/ vroeger het park in.

Heb je een particuliere lodge in het park zelf geboekt, dan is er meestal een ‘safari-ritme’ voor de dagen daar. Dan heb je al een ochtend en een middag / avond gamedrive er standaard bij. Tussendoor hoef je dan alleen maar lekker te eten en te relaxen.

Met zonnige groet,
Natascha Snelder | ZaZoe Xperience

Dankje voor de vele informatie, hebben we zeker wat aan.
we hebben ondertussen de route:
dag 1: amsterdam - johannesburg
dag 2: johannesburg
dag 3: johannesburg - orighstad
dag 4: orighstad - panoramaroute - krugerpark
dag 5: krugerpark
dag 6: krugerpark
dag 7: krugerpark
dag 8: krugerpark - swaziland
dag 9: swaziland - sodwana bay
dag 10: sodwana bay
dag 11: sodwana bay
dag 12: sodwana bay
dag 13: sodwana bay
dag 14: sodwana bay - hluhluwe
dag 15: hluhluwe
dag 16: hluhluwe - alvast een stuk rijden richting johannesburg
dag 17: stuk verder rijden naar johannesburg - overnachten johannesburg
dag 18: johannes - amsterdam

missen we nog belangrijke plekken? of hebben jullie nog tips?
dan hoor ik het graag!
bedankt voor de moeite

groetjes Nadie

Oja! ik zie bij veel mensen van hluhluwe / st lucia naar Drakensbergen? Maar dat is denk ik niet haalbaar om daarna weer terug na Johannesburg te rijden…
Er mogen best 1a 2 dagen aan geplakt worden