Oriënteren Argentinië novemer 2014

Ja hahahaha je was me voor, ik kreeg net een mail van de KLM

Hoi allen,

Ik heb mij vlucht geboekt heen naar Santiago de Chili en terug vanaf Buenos Aires. Jippie!! Ga eind oktober weg.
Bedankt voor de info. Mijn reisplan heb ik iets aangepast, maar ach dat zal de komende maanden misschien nog wel vaker gebeuren(hoewel dit mij echt wel wat lijkt, beetje een bekende reisorganisatie nageaapt) Ik zet hier nog een keer op het forum en dan zie ik het ook wel gewoon als ik er ben. Ik twijfel nog een beetje over Ushuaia. Als ik daar niet heen ga, ga ik misschien van Bariloche met bus in 2 dagen naar El Callafate. Doe ik ook paar dagen El Challen en vlieg ik na Torres del Paine naar Puerto Mardryn en van daar met bus naar Buenos Aires. Scheelt binnenlandse vluchten en bussen hoef ik niet ver van tevoren te boeken waardoor ik wat flexibeler ben. Wat denken jullie? Kun je in Bariloche ook dollars/euro’s wisselen voor pesos?

1 Amsterdam-Santiago de Chili
2 Santiago de Chili en nachtbus to Pucon
3-5 Pucon
6 Pucon-Bariloche (Ik wil de merenroute doen. Moet ik dan via San Martin de Los Andes? (Er is ook een optie via Pucon-Osomo-Bariloche)
7 Bariloche
8 Bariloche naar Esquel
9 Esquel en nacht bus naar Puerto Madryn
10-12 Puerto Madryn
13 Vlucht Trelew -El Callafate
14-15 El Callafate
16 Bus naar Puerto Natales
17-21 Trekking W Torres del Paine
22 Bus naar Punta Arenas
23 Bus naar Ushuaia (Gaat geloof ik niet elke dag, moet ik nog uitzoeken)
24-25 Ushuaia
26 Vlucht naar Buenos Aires
27-29 Buenos Aires
30 Vlucht terug eind middag.

Groet,

Elsbeth

Ja, als je de merenroute wil doen, dan neem je de bus van Pucón naar San Martin de los Andes. Vanaf San Martin kun je met Albus (vertrek tussen 17:00 en 18:00) naar Bariloche, waar je 's avonds laat aankomt. Dit ticket kun je als combinatie al kopen in Pucón zodat je verzekert bent van een zitplaats in de bus van San Martin naar Bariloche. Dit is een reguliere bus en je hebt dan niet de mogelijkheid om uit te stappen en leuke fotos te nemen. Ga aan de rechterzijde van de bus zitten voor de betere uitzichten.

Er zullen ook wel tourbussen gaan, maar dan ben je waarschijnlijk afhankelijk van een overnachting in San Martin.