Organisatie werken Turkije

Hallo,

Ik zou graag in Turkije willen werken volgende zomer. Ik weet dat je een werkvergunning nodig hebt, maar omdat je eigenlijk het beste daar kan zoeken en niet veel zekerheid hebt over dat je bijv. je geld krijgt etc. vraag ik me af of er mischien vanuit Nederland een organisatie is die je daarbij dan kan helpen? Soort FNV hier. Ik heb al veel afgezocht maar kan hier weinig over vinden. wel voor andere landen maar bijne niet over Turkije. Ik hoop op deze manier meer informatie te krijgen!

Groetjes,
Nathalie

Hoi Nathalie,
Zover ik weet is er hier geen organisatie voor,de enigste zekerheid die je kan krijgen,is voor een Nederlands bedrijf te werken(Nederlands contract)of voor een grote Turkse firma.
Meer zekerheid zal je niet kunnen krijgen,in Turkije hebben werknemers niet de zekerheid die ze net als hier hebben.
En in de toeristenindustrie is helemaal niets zeker,omdat je afhankelijk bent van het seizoen,als een seizoen even iets slechter loop,dan kan je naar je salaris fluiten,en je kan nergens je recht halen.
Groetjes uit Breda

Beste Nathalie,

Kijk eens op de Site van Agis…

Succes!

Hoi,
Ja dat dacht ik al dat er niks is. Ik heb al gekeken bij Nederlandse organisaties, maar dan wordt je bijv. of naar Turkije of naar Egypte of naar Griekenland etc. gestuurd, je kan wel een voorkeur aangeven maar zekerheid is er niet. En ik wil echt graag naar Turkije. Ook omdat ik turks aan het leren ben en dit goed is voor mijn opleiding. dus eigenlijk moet je het er maar op gokken dat je goed terecht komt en dat je je salaris krijgt?

Ik zal ook eens kijken,dank je Hans
Groetjes
Antoine

Ja ik ga ook gelijk kijken! Bedankt Hans.

Groetjes,
Nathalie

Hoi Nathalie,

Als het seizoen goed loopt(de laatste twee jaar is dat wel zo)dan krijg je gewoon je salaris,maar je moet gewoon goede afspraken maken met je werkgever.
Meestal gaat het dan wel goed,maar ja een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Ik wens je veel sucses.
Groetjes
Antoine

AVG62

Die mogelijkheden zijn er dus wel;Agis vraagt mensen voor call-center ter plaatse;vooral in Istanbul…

Dus het enigste wat je kan doen is een goede zorgverzekering afsluiten?

Hoi Hans ,

Ja HCN vraagt ook mensen voor hun callcenter,750YTL.
Maar ja dat geld ben je in Istanbul al snel kwijt aan de huur,dat schiet ook niet op.
Ik ben zelf behoorlijk bekend in Istanbul,en ik heb genoeg verhalen er over gehoord.
Groetjes

Dankjwel voor de tips! sorry voor die laatste reactie mijn pagina vernieuwde niet dus ik had jullie berichten niet gezien!

Groetjes

Hallo Nathalie,

Is al goed,gebeurd wel meer hoor.
Grotejes

ja, daar moet je natuurlijk ook goed op letten. je verdient niet veel en je moet daar wel kunnen slapen etc. ik zat daarom ook te denken aan in een hotel werken. dan verdien je mischien niet zoveel, maar meestal dan kan je daar eten en hebben ze een slaapplek wat mischien ook niet alles is. maar je moet er wat voor over hebben en het scheelt weer geld. dan hoef je je daar iig niet elke maand zorgen om te maken.

Hoi Nathalie,

Je hebt gelijk,sommige hotels hebben kost en inwoning,en dat scheelt je heel wat geld.
Maar je moet er wel rekening mee houden dat je soms (vooral in het hoogseizoen)hele lange werkdagen hebt.
Groetjes

Klopt, ik woon in Istanbul, Büyükcekmece, en ik betaal 750 ytl per maand. Dat is redelijk goedkoop ten opzichte van wijken die meer naar het centrum toe liggen. Daar betaal je al snel rond de 1000 ytl per maand en meer. Dan moet je ook nog je gas-, licht- en watergebruik bij optellen. Dus met ongeveer 750 ytl per maand in inkomen kom je echt niet ver. :wink:

Vrienden van mijn man wonen samen in een huis omdat het te duur is om apart te wonen. Hun inkomen is gewoon te laag (ongeveer 500 ytl per maand) om zelf een huis te huren om over een eventueel gezin maar helemaal niet te spreken. Doordat zij met zijn drieën in één huis wonen is de huur haalbaar, maar dan nog moeten zij echt heel zuinig leven.

Zou een van jullie misschien de site van Agis willen sturen? Ik kan hem niet echt vinden :blush:

http://www.zoekinturkije.nl/board/read.php?3,9467

Succes!