Opzoek naar leuke/handige tips voor Salta, Tucuman en San Juan

**Hola,

Vanaf donderdag (14-12-06) reizen mijn vriendin en ik,voor 10 dgn af naar het Noordwesten van Argentinie. Wij bezoeken ondermeer: Tucuman, Salta en San Juan (misschien ook Bolivia). Wie heeft er voor ons nog handige tips…

Alvast heel erg bedankt,

Tim:smile: **

Hallo Tim,
4 jaar terug hebben we de route van San Pedro de Atacama (chili) via Salta naar Mendoza afgelegd. Salta en omgeving was voor ons een highlight! We hebben geraft (Salta rafting), paard gereden via een nette homestay (las 10 piedras) vlakbij Salta (via vvv) We kwamen al paardrijdend op het jaarlijkse dorpsfeest met talloze gauchos terecht, super herinnering. We verbleven in Salta in de Casas de la familia Toffoli, drie zussen die zeer luxe kamers verhuren. (zie LP voor adressen of vraag me). Verder is Salta een aardige stad, doe ook de kabelbaan! In de omgeving van Salta is Cafayate, een klein stadje waar veel bodega’s zijn waar je al langsfietsend wijn kunt proeven. Ze hebben er ook heerlijke kaasempanada’s en wijnijs! Vlakbij ligt Quebrada de Cafayate, een ruige, dorre streek die je zeker moet bekijken (kan ook op de fiets). Tegenovergesteld is Tafi del Valle, een groene oase waar we helaas alleen een busstop hadden, of en wat er te doen is weet ik niet.
De directe route naar Bolivia ken ik niet. Zelf kwamen we vanuit Uyuni via de Salar en San Pedro, wat een mooie tour was, maar wel tijdrovend. 10 dagen is voor dit alles niet genoeg denk ik.
Hopelijk heb je er iets aan. Buen viaje! Lennart