Ik heb een opzet gemaakt voor onze 4weekse trip door NZ met een camper.
Kunnen jullie mij van tips voorzien?
17 dec auckland
18 dec waipou kauri forest
19 dec waipou kauri. Bay of island
20 dec Bay of island - vertrekken naar coromandel
21 dec Coromandel
22 dec Coromandel - vertrekken naar rotura
23 dec Rotura - taupo - Tongariro NP
24 dec Tongariro alpine crossing
25 dec Tongariro
26 dec Wellington - Motuaka boot
27 dec Abel tasman
28 dec Abel tasman
29 dec Abel tasman - Motueka
30 dec Glacier
31 dec Glacier queenstown Glenorchy
1 jan Queenstown
2 jan te anau
3 jan te anau invercargil/bluff/dunedin
4 jan dunedin - mount cook
5 jan mount cook - lake tekapo
6 jan lake tekapo - kaikoura
7 jan kaikoua
8 jan akaroa
9 jan akaro
10 jan christchurch
11 jan christchurch
Ik heb ook nog wat “do’s” er op staan. Zien jullie er die we missen die we moeten inplannen.
White island bv lijkt me mooi, maar weet niet hoe ik dat kan opnemen in de trip. Net als 3daagse kano in Whanganui
[TABLE=“width: 768”]
Pancake rocks bij Punakaiki
omgeving Oamaru. Zeldzame pinguins
Split apple rock in Abel Tasman
Queenstown (Glenorchy!!!)Akaroa
Southern Scenic route en de Otago Peninsula (die echt wel de moeite zijn)
Invercargill - Dunedin, de Southern Scenic Route
Je maakt wel grote afstanden op een dag.
De glowworms zie je ook in andere gebieden in NZ
Hou rekening met weer en bv: Kaikoura de encounters kunnen geannuleerd worden. 1 Dag speling
Glenorchy helemaal gelijk ( als ik de lotto win ga ik daar wonen)
Mis Te papa
Oamaru. Zeldzame pinguins Ga veel later dan de show. Dan komen ze zelfs de parkeerplaats oplopen. Scheelt weer
Christchurch tip als je de pinquins goed wil zien. Antarctic centre. Gehandicapte pinguins.
Verder is Christchurch een beetje gehavend.
Tongariro wel goed tijdstip weinig locals met die datum.
Split Apple en Pancake rocks daar kom je langs.
Gebruik ook zoekopdrachten in geschiedenis op google.
Ik gebruik ook onderstaande site zeer actief en in de geschiedenis staan veel schema,s en tips.
Ik zou toch ook wat snijden in je keuzes, je zal er spijt van hebben dat je bepaalde plaatsen dezelfde dag nog moet achterlaten.
In het noorden zou ik Bay of Islands skippen, aangezien je ook Coromandel doet. Daarmee win je al enkele dagen en heb je meer tijd voor het zuidereiland. Vergeet voor Abel Tasman zeker niet eens te stoppen bij de Sounds (een dagje the Queen charlotte track afrijden met de mountainbike?) en hierna enkele walks langs de westkust (zoals pancake rocks die je al aanhaalde)
1/1 lijkt idd wel een leuk moment om in Queenstown te zijn, Ik denk wel dat je best een keuze maakt tussen het absolute zuiden en Fjordland (één dag Te Anau? Je zal niet meer wegwillen denk ik als je zal zien welke prachtige tracks je staat te wachten ; Kepler Track, Milford track, …) (Ps. deze op voorhand reserveren!!!)
Over een aantal weken ga ik ook die kant op en ik ben ook ooit begonnen met een planning, al snel kwam ik er achter dat dit best wat druk geeft. We hebben toen een lijst gemaakt met enkele “Must do’s” en daardoor is onze planning nu nog maar half zo vol.
We hebben nu dus alle mogelijkheid om ergens langer te verblijven als het daar leuk is…
Goede tips al, je wil inderdaad net ietsje teveel.
Van Tongagiro naar Wellington en dan nog de ferry kan niet op 1 dag. Wellington is wel leuk om een namiddagje rond te kuieren en Te Papa is zeker een aanrader.
Ook Southern Scenic Route is niet te doen op één dag, die zou ik er helemaal uitgooien.
Ik mis Milford of Doubtful Sound!
@ Wollie: als je echt een grote pot zou winnen met de lotto, mag ik dan bij jou komen wonen? Ik vind Glenorchy namelijk ook een van de mooiste plekken op deze planeet!