Opvanghuis, weeshuis iets dergelijks in Bangkok

Beste forumleden,

Tot mijn verbazing zag ik dat ik 40 kg pp mee mag nemen op de vlucht naar Bangkok! Dit heb ik 3x nagevraagd en 3x is dit bevestigd. Zowel bij vliegwinkel.nl als bij Turkish Airlines.

Ik wil graag iets doen met die extra 20 kg (eigenlijk 40 kg want we gaan met z’n beiden)

Ik heb zelf 2 kinderen, een jongen van 4 en een meisje van 2. Ik kom dus om in het speelgoed en kinderkleding.

Weet iemand of we een opvanghuis of iets dergelijks hier blij mee kunnen maken? Alles is uiteraard in goede staat, soms zelfs nieuw!

Maar nu komt het…waar? Het moet namelijk in Bangkok zijn. Dit omdat Bangkok onze eerste stop is, hier blijven we een dag. Daarna gaan we door naar Kanchanaburi en vliegen vervolgens met Air Asia door naar Chiang Mai (vanaf BKK) Dus die tas moet dan leeg zijn;)

Is er iemand die me kan helpen aan een adres? Contactpersoon? Ik heb dit gisteren bedacht, dus het komt nogal spontaan. Heb zelf nog geen enkele research gedaan. Dit ook omdat ik eerst de bevestiging van Turkish Airlines wou hebben!

Alvast bedank!

Hi Esther,

Vanuit de reiswereld wordt er elk jaar de Bangkok Midnight Run georganiseerd. Rond middernacht gaan medewerkers uit de reisbranche (zowel vanuit Thailand als Nederland) een stuk door de straten van Bangkok hardlopen en op deze manier zamelen ze geld in voor een goed doel.
De laatste jaren is er een bijdrage naar Baan Gerda gegaan, een opvanghuis voor kinderen die met HIV zijn geinfecteerd.

Misschien kan je hen blij maken ?

In ieder geval een goed initiatief van je !

Ooit eens iets over gelezen op internet. Was toen net terug uit Bangkok en zwaar aangedaan door al het leed wat we daar hebben gezien! Kinderen met aids hebben eigenlijk dubbelop pech…en niemand die voor ze zorgt (familie) en nog ziek ook…

Een hele goeie dus! Dankjewel!

En ook bedankt voor het aanpassen van mijn bericht:chin:

Weet jij ook of er een plek is in Bangkok waar we het heen kunnen brengen? Baangerda ligt 230 km van Bangkok af. Ik wil het wel maar red het niet, we komen s’middags pas aan en de volgende dag vertrekken we weer bijtijds. Het zou dus prettig zijn als het in Bangkok zelf is. Misschien dat Baangerda iets in Bangkok heeft?

Weet jij ook of er baby’s en of peuters zijn? De kleertjes die ik heb zijn kleine maten namelijk en het speelgoed is ook voornamelijk voor baby’s.

Hmmm wist idd niet dat het nog zover buiten Bangkok was… :frowning:
Staat wel een postadres op de website:

http://www.baangerda.org/en/contact-us.html

Wellicht dat je het daar kan afleveren… Zou ze gewoon ff een mailtje sturen…

Hoi Esther,

Ik zal mijn vrouw eens vragen vanavond.Ze komt uit BKK en misschien weet ze nog wel een goed adresje.

Dankjulliewel! T is gewoon verdomt lastig zoeken als je niet weet waar je beginnen moet. Gelukkig heb ik nog eventjes…kan dus nog even navraag doen en de spulletjes hier thuis verzamelen! Zou het zo fijn vinden als ik iets kan betekenen!

Ík heb wat gevonden in Bangkok. Het heet Baan deck orn Payathai. Iemand enig idee of dit nog bestaat? In het Engels word het ook wel Phaya Thai Babies home genoemd.

Dit is het adres, 264/1 Rama VI Road, Phayathai, Bangkok.
Their phone number is 662-245-5635.

Uiteraard zou ik willen en kunnen bellen, maar mijn Thais is nou niet echt je van het…en ben bang dat er alleen maar Thais gesproken word.

De berichten waarvan ik het heb zijn uit 2004/2005. Niet echt up to date dus…

Rik, had jij je vrouw nog gevraagd?

Deze had ik gisteren ook gezien (website Lonely Planet), maar ik kon zo snel niet zien of dit echt in Bangkok zit of er buiten… Ik ken het verder niet…

Nee sorry ben het haar vergeten te vragen.Ik heb het opgeschreven zodat ik het nu niet vergeet:chin:

Deze info heb ik idd oa van het LP forum. Als je iets verder leest, of was dat nou elders? Na ja, maakt ook niet uit dat zoek ik wel weer op. Dan schrijven ze dat het 15 min van Kao San Road af is. Dus ja, gewoon in Bangkok.

Maar ik wacht Rik nog even af, misschien kent zijn vrouw dit ook wel.

Dat las ik idd ook ja. Maar heb geprobeerd te zoeken voor je op Google Maps maar kon ook niks vinden.
Ze hebben ook een website, maar daar werd ik ook niet echt wijs uit…

Ah een website dus? Is zeker in het Thais?

Google maps gaf me ook geen info. Kwam niet verder dan, Thanon Rama VI. Maar nu weet ik dat een straat naam op ‘26’ verschillende manieren gespeld kan en mag wordenlol2 Dus dat zegt nog niets.

Ga vanavond wel weer verder speuren.

Ik heb wat gevonden! Het is in Bangkok en heb ook al contact gehad. Ze zijn erg blij dat we spulletjes komen brengen! Dus ik ben ook blij!