Optioneel reisschema voor Bali, 2 weken (tips)

Hoi,

Afgelopen oktober zijn wij naar Bali geweest en hebben wij daar zelf rondgetrokken. Wij verbleven in middenklasse hotels en vlogen met KLM. Hieronder volgt een reisschema die je zeker weten kunt volgen: het is makkelijk te doen in 2 weken tijd.

Wij hebben voor de lange autostukken een privé auto gehuurd via onze hotels, daar betaal je rond de 30 euro voor. Ze stoppen onderweg waar je maar wilt.

Dag 1: Vliegen met KLM: vertrek 21 uur

Dag 2: aankomst om 19.50 uur. Naar hotel Prima Cottage in Sanur Beach (bungalow gehuurd)

Dag 3: hotel Prima Cottage, naar het strand. Ligstoelen zijn 50000 rp. Restaurantje onderweg naar strand in steeg is goed. Regel 's avonds een tour naar Gili Air. Dat kun je bij de receptie doen. De boten vertrekken om 9 uur ongeveer, of rond de lunchtijd. De transfer is inbegrepen naar Padang Bai, dat ongeveer een uur rijden is. Betaal tussen 400-500 rp, 425 moet mogelijk zijn. Betaal niet de prijs op de folder!

Dag 4: transfer en boot naar Gili Air, dit kost wel enkele uren. Bij aankomst op Gili Air naar hotel Tyrell (350000 rp, vanaf kade iets naar links lopen en dan zie je al een bord), of naar Scallywags, een resort. Charter een paard en wagen voor max 50000 rp, zodat je niet door het zand hoeft te ploegen

Dag 5: Scallywags / Tyrell op Gili Air, regel via reisbureautje transfer naar Gili Meno en weer terug naar Padang Bai, betaal niet meer dan 425.ooo rp. Boten gaan in de ochtend en middag

Dag 6: Aankomst Gili Meno, hotel nog uitzoeken

Dag 7: Gili Meno

Dag8: Gili Meno naar Ubud via eerder geregelde tour (de bootmaatschappijen zetten je af in de stad naar keuze met minibusjes). Aankomst ergens rond 14 uur waarschijnlijk. Hotel Tegel Sari?

Dag 9: relaxen in Ubud, bezoek Monkey Forest, Botanic Garden, Ubud Market

Dag 10: een tour in de omgeving maken, om de rijstvelden te zien. De fietstocht downhill is een echte aanrdader. Regel bij hotel private car naar Amed. Betaal 300-400.000 rp.

Dag 11: rit naar Amed (2-3 uur?). Aankomst in Lipah, Bayu Cottages. Lekker snorkelen vlak onder het hotel, rechts van de baai is het mooist.

Dag 12: Bayu Cottages in Lipah, kunt naar Japanese wreck of Tulamben voor gezonkken USS schip.

Diag 13: Bayu Cottages

Woensdag 14: late checkout, naar Denpasar (3 uur rijden). In avond vlucht terug naar NL.

Donderdag 15: vroege aankomst Schiphol

Sandra ik denk en hoop dat je een hele fijne vakantie hebt gehad. Maar als ik dat zo lees heb je veel te veel betaald voor transport. In Bayu Cottage geloof ik niet, de eigenaar “ken ik een beetje”
Heb je dat alles in NL of Belgie laten regelen Ik schrok van de prijzen ook voor een strandstoel ,al bedoelde je daarmee 2 stoelen ? is het afzetten. Ik was in november in Sanur en moest betalen om op het strand te komen , desnoods met geweld. Mijn man was bij de Duitse Consul dus onze auto was dichtbij geparkeerd. Tsjeetje was ik blij dat ik veilig bij de auto was aangekomen.

Wij zullen soms teveel betaald hebben, soms ook weer niet. De prijzen van de taxi’s-voor-een-hele-dag kwamen wel aardig overeen op de verschillende plekken en wat wij hoorden van ervaringen van andere toeristen. Mogelijk kun je er nog een eurootje of wat van af onderhandelen, we hebben niet op het scherpst van de snede onderhandeld. De prijzen (for what’s worth) van de strandstoelen waren idd voor 2 stoelen en een parasol.

Dit schema is puur bedoeld om mensen op ideeen te brengen wat mogelijk is in twee weken tijd. Niks meer en niets minder.

Hele goede reactie Sandra!! zo weet een ieder wat hem of haar te wachten staat. Terima kasih banyak. :wereld:lol2