ik zou dolgraag veel willen reizen en aangezien ik niemand vind die met me mee wilt gaan ben ik aan het overwegen om er alleen op uit te trekken. De natuur trekt mij wel enorm aan, landschappen etc…
Nu was ik al aan het denken aan Zuid-Afrika of Noorwegen, zijn deze landen te doen voor een meisje van 22 alleen?
Zijn er eventueel nog andere plaatsen die jullie kunnen aanraden? Had ook al australië gezien maar dat lijkt me redelijk duur en ik heb dan ook weer geen al te groot budget xD
Hi Anke, Ik ben op mijn 21e een half jaar alleen in Zuid-Afrika geweest. Was echt een super tijd, ik kan het je van harte aanbevelen! Met de Baz bus kun je door het land reizen. Er zijn super veel backpackers. Wanneer je in hostels slaapt kom je makkelijk met anderen in contact en zul je echt niet de hele tijd alleen zijn!
Australië is ook prim te doen als meisje alleen. Wellicht is dat nog iets makkelijker dan Zuid-Afrika, maar ook duurder gezien de lange vlucht en de duurdere munteenheid. Veel plezier met de voorbereidingen!
Beste Anke, BazBus die eerder genoemd is, is prima. Ga in Zuid-Afrika alsjeblieft niet met het gewone openbaar vervoer op pad! Het mooie van de BazBus is het internationale (backpackers) karakter maar zeker ook dat ze je bij de volgende hostel afzetten. En niet ergens op een vaag, openbaar busstation. Dat moet je echt vermijden.
Zoek dan in de gids van de BazBus wel goede hostels op zodat je van daaruit bij voorbeeld met excursies de wildparken kunt bezoeken. Want daar kom je niet met die bus doorheen!
En of Zuid-Afrika goedkoper is dan Australie kan ik niet uit eigen ervaring zeggen. Zuid-Afrika is echter ook niet al te goedkoop. Niet zoals bijv. in Azie! Orienteer je goed op route van de BazBus, mogelijkheden, kosten vliegticket, natuurparken etc.
Met zonnige groet vanuit de bush,
Natascha Snelder ZaZoe Xperience